ישי דוידי לא קונה הכול: בוטלה השקעת קרן פימי בגדות ביוכימיה

הקרן הייתה אמורה להשקיע 25 מיליון דולר בחברה התעשייתית המפסידה, השייכת לקבוצת דלק

חמישה חודשים לאחר שנחתם מסמך הבנות בין קרן פימי, שבראשה עומד ישי דוידי, לבין קבוצת דלק ובזן, לגבי השקעה של פימי בחברת גדות ביוכימיה, הודיעו אתמול החברות כי המו"מ לא הבשיל לידי עסקה.

על-פי מזכר ההבנות הייתה אמורה קרן הפרייבט אקוויטי להזרים כ-25 מיליון דולר תמורת הקצאה של 71.5% ממניות גדות ביוכימיה, בעוד קבוצת דלק, אשר העמידה לגדות הלוואות בעלים לשם פירעון התחייבויותיה בהיקף מצטבר של כ-45 מיליון דולר, הייתה אמורה להמיר את ההלוואות להון, להזרים 10 מיליון דולר נוספים, ולהיוותר עם יתרת המניות.

בזן, שמחזיקה בכ-24% ממניות החברה, צפויה הייתה לוותר על חלקה אם העסקה הייתה נחתמת. בחודשים האחרונים ביצעו אנשי פימי בדיקת נאותות לקראת ההשקעה בגדות, אולם בסופו של דבר החליטו לא להשקיע בה, הן בשל מורכבות העסקה והן בשל מצב החברה.

גדות ביוכימיה סיימה את המחצית הראשונה של 2012 בהפסד של 2.9 מיליון דולר, לאחר שאשתקד הפסידה 103.2 מיליון דולר, בעיקר בעקבות מחיקת ההשקעה במפעל ייצור חומצות הלימון בסין. זה האחרון נמכר לפני מספר חודשים בתמורה ל-5.6 מיליון דולר, לאחר שמוקדם יותר השנה מכרה גדות את פעילותה בארה"ב בתמורה ל-28 מיליון דולר.

כעת נותרה גדות עם הפעילות בישראל בתחום מלחי חומצות הלימון, והיא מעסיקה כ-190 עובדים. פעילות זו רשמה במחצית הראשונה הכנסות של 16.9 מיליון דולר ורווח תפעולי של 105 אלף דולר. בסוף הרבעון השני היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של 6.4 מיליון דולר, ובחודש הבא צריכה גדות לפרוע את התשלום השלישי מתוך חמישה למחזיקי האג"ח, בהיקף של כ-55 מיליון שקל.

בתשלום זה יסייעו לגדות בעלות השליטה, שבתחילת השנה העמידו לה מקורות מימון בהיקף של 48 מיליון דולר, כדי שתוכל לעמוד בהתחייבויותיה בשנתיים הקרובות.

תדיר-גן קרובה להשלמת העסקה

בתוך כך דיווחה אתמול תדיר-גן, שבשליטת פימי וקרן אוריגו, על כוונת השתיים להעמיד לה הלוואת גישור בסך 10 מיליון דולר, לשם מימון עסקת רכישה שעליה דיווחה לפני חודשיים. בכוונת פימי ואוריגו לבצע הנפקת זכויות, אשר באמצעותה תממן תדיר-גן את הרכישה.

במסגרת העסקה צפויה תדיר-גן לרכוש את מלוא הבעלות בשלוש חברות בפולין ובגרמניה, העוסקות בייצור ומכירה של מכלולים מכאניים לתעשיית הרכב. מחזור המכירות של שלוש החברות, המעסיקות כ-325 עובדים, עמד אשתקד על 40 מיליון אירו. השלמת העסקה צפויה להביא למחזור מכירות של כ-100 מיליון אירו, ולקרב את החברה למרכז תעשיית הרכב באירופה.