גוליבר וגינקו מתכננות לחפש זהב בנחל רודד ליד אילת

הבקשה הוגשה על ידי גוליבר , שלה 10% במיזם, גינקו עם 39% וחברת נורת'ווד אקספלוריישן ישראל עם 51%

שותפות חיפושי הנפט והגז גוליבר נכנסת לתחום חיפושי הזהב. החברה דיווחה היום (א') לבורסה כי הגישה לממונה על המכרות במשרד האנרגיה והמים, בעצמה ובאמצעות גינקו, שהינה חברה נכדה בבעלות מלאה, בקשה חדשה לקבלת היתר חקירה באיזור נחל רודד שבהרי אילת, לשם חיפוש זהב ומתכות. יו"ר גוליבר הוא מאיר דגן.

הבקשה הוגשה על ידי גוליבר , שלה 10% במיזם, גינקו עם 39% וחברת נורת'ווד אקספלוריישן ישראל, שהינה חברה פרטית הרשומה בישראל שהינה חברת בת של חברה אוסטרלית בעלת אותו שם - בשיעור 51% .

לצורך הגשת הבקשה התקשרו השותפים לבקשה בהסכם מיזם משותף המסדיר את היחסים ביניהם.

לפני כחודש הודיעו השותפים ברישיון "גוליבר" החלו השבוע בביצוע סקר סייסמי תלת מימדי במים רדודים. ביצוע הסקר מתוכנן להימשך כחודשיים וחצי בעלות כוללת של כ-7 מיליון דולר.

את הסקר מבצעת חברת ARIS Geophysical המשמשת כקבלן סקרים סייסמיים בינ"ל ומתמחה בביצוע סקרים במים רדודים. חברת ARIS ביצעה בעבר סקר סייסמי דומה ברשיון "שמואל" של חברת אדירה. הסקר מתוכנן לכסות שטח של כ-51 קמ"ר, שבהם אותרה בסקרים מוקדמים מטרת גז. בנוסף, יבוצע במקביל סקר דו מימדי למטרת נפט, אשר יתחיל בים וימשיך ביבשה באזור געש על פני כ-10 קמ"ר. עלות הסקר הנוסף מוערכת בכ-130 אלף דולר.