כמה תרוויחו אם תמכרו את מכשיר הסלולר הישן שלכם?

למה לתת לסלולרי הישן להעלות אבק במגירה אם אפשר פשוט למכור אותו? ■ הסלולרי הישן שלכם, גם כזה שהתקלקל, שווה מאות ולפעמים אפילו אלפי שקלים

שיעורי החדירה של הסמארטפונים בישראל הם מהגבוהים בעולם. תוצר הלוואי של התופעה הוא הצטברות של מכשירי סלולר ישנים במגירה של כמעט כל אחד מאיתנו.

אחת האלטרנטיבות היא למכור את המכשיר הישן. כאשר המכשיר תקין, האלטרנטיבה המובנת מאליה היא אתרי יד שנייה, אך כשמדובר במכשירים ישנים מאוד או כאלה שאינם תקינים - יש גם אפשרות להיעזר בחברות כמו Recell ו-Mobile2go, אשר קונות את המכשיר גם אם אינו תקין.

בדרך זו יכולים הלקוחות להרוויח סכומים המגיעים בחלק מהמכשירים למאות שקלים.

מה עושות אותן חברות עם המכשירים הללו? הסלולריים עוברים תהליך של השמשה במידת הצורך, ונמכרים למדינות עולם שלישי.

ההגדרה למכשיר לא תקין אינה גורפת לכל מכשיר במצב כלשהו.

הכוונה היא שחברות המיחזור לא ירכשו מכשירים מרוסקים, פרוצים, מכשירים שניזוקו ממים או שצברו קורוזיה או כאשר חסרים חלקים. על המכשיר להיות שלם וכולל סוללה. רשימת הדגמים שהחברות קונות, כאמור לשם מכירתם הלאה, מופיעה באתרי האינטרנט שלהן.

ליאת נחום, מנהלת תוכן באתר השוואת מחירי התקשורת "כמהזה" (kamaze.co.il), בדקה עבור "גלובס" מה מציעות החברות על הסלולרי שזה עתה זנחתם לטובת טלפון חדש - וכמה תוכלו לקבל עבורו.

בדיקת המחירים כללה השוואה לתעריף שמציעות חברות המיחזור ביחס לסכום שניתן לקבל באמצעות מכירת הטלפון המשומש בלוחות המשומשים, בהתאם לפרסומים ב"יד2", השוואה זו יוצאת כמובן מהנחה שמדובר במכשירים שהם תקינים לחלוטין.

טווחי המחירים שמבקשים המפרסמים ביד2 נובעים ככל הנראה ממצב המכשיר וממשך הזמן שנעשה בו שימוש. רובם ככולם מצהירים שהמכשירים תקינים לחלוטין. טווחי המחירים האלה גבוהים משמעותיים מאלה שמציעות חברות המחזור.

מבדיקת דגמים שונים עולה כי על רוב המכשירים התקינים, חברת Recell מציעה סכומים גבוהים יותר ביחס לתעריפים של Mobile2go: כך למשל עבור אייפון 3 מציעה Recell סכום של 520 שקל, לעומת 300 שקל, הסכום שמציעה Mobile2go.

עבור מכשירים תקולים, המצב הפוך ומובייל טו גו מציעה לרוב תעריפים גבוהים יותר בלוחות המשומשים המחיר המבוקש עבור מכשיר כזה נע בין 850 ל-1,200 שקל, כך שלמוכרים באופן עצמאי רווח גבוה משמעותית.

כמה תקבלו על מכשיר אייפון 4 16 ג'יגה משומש? טווח הצעות המחיר בלוח יד2 נע בין 1,800 ל-2,400 שקל. מי שירצה למנוע את כאב הראש הכלול במכירה עצמאית, יוכל לקבל כ-1,000 שקל ממכירת מכשיר תקין לחברות המיחזור. עבור מכשיר לא תקין תקבלו סכום נמוך בהרבה: 140 שקל ב- Recell ו-300 שקל ב- Mobile2go.

במקרים כאלה ובהתאם לסוג התקלה, ייתכן ששווה לתקן אותה מראש ולמכור את המכשיר במחיר מלא.

איך מתבצעת המכירה?

החברות דואגות לסידורי שליחת המכשיר אליהן, האלטרנטיבות כוללות שליח (ב-Recell חינם למכשירים בשווי 500 שקל ויותר, או ב-30 שקל למכשירים במחיר נמוך מזה) או ללא תשלום כאשר מדובר על מכשיר בשווי של 500 שקל ויותר) או באמצעות דואר, במשלוח חינם, על-ידי מעטפת גוביינא הנשלחת לכתובת הביתית. את התשלום מעבירות החברות באמצעות העברת בנקאית או צ'ק הנשלח בדואר, לאחר קבלת המכשיר.

אם נחה עליכם מוזה פילנתרופית, מאפשרת Recell לתרום את התמורה בעבור המכשיר לעמותה (מתוך רשימה המופיעה באתר).

חברה נוספת שאוספת מכשירים לשם מיחזור היא אולטרייד שבצומת סגולה. לקוח פרטי אינו מקבל תשלום על המכשיר.

סלולר
 סלולר

סלולר
 סלולר