דיסקונט מתייעל: יפטר 80-90 עובדים בבנקאות המהירה

כיום כולל מערך זה 200 עובדים ■ יתרת העובדים ישולבו במוקד המידע והמכירות הארצי, וחלקם ישולבו ככספרים בסניפים

נמשך תהליך ההתייעלות בבנקים: בנק דיסקונט צפוי לפטר 80-90 עובדים במערך הבנקאות המהירה. כיום, כולל מערך זה 200 עובדים. יתרת העובדים ישולבו במוקד המידע והמכירות הארצי, וחלקם ישולבו ככספרים בסניפים. המהלך ישולם במהלך השבועות הקרובים.

פעילות הבנקאות המהירה לא תבוטל, אך היא תעבור למתכונת של עבודה מול מכונות בלבד. פעילות הבנקאות המהירה של דיסקונט הוקמה בשנת 2007, וכללה מספר מצומצם של עובדים שסיפקו שירותי בנקאות בסיסיים דוגמת הזמנת פנקסי צ'קים ופתיחת פיקדונות, במטרה להקל על העומס של הסניף ולייעל את עבודתו.

נציין, כי בנק דיסקונט סובל מיחס היעילות התפעולית הנמוך במערכת הבנקאית (76.5% נכון למחצית הראשונה של 2012). 340 עובדים הצטרפו השנה לתוכנית פרישה מרצון, במקביל ל-180 איש שפיטר הבנק כתוצאה מאיחוד דיסקונט למשכנתאות. כך שיחד עם הפיטורים הנוכחיים, בדיסקונט מתבצע מהלך ההתייעלות המשמעותי והמהיר ביותר ביחס לגודלו של הבנק - ירידה של לפחות 600 עובדים במצבת כוח האדם, שהם קרוב ל-6% מעובדי הבנק. גם בבנק הפועלים ובבנק לאומי, נזכיר, מבצעים מהלכי התייעלות מאסיביים שיביאו לקיצוצם של מעל ל-1,000 משרות בשנתיים הקרובות.

מי יחליף את מנכ"ל כאל?

בתוך כך נציין, כי בסוף השבוע הודיע ישראל דוד, מנכ"ל כאל שבשליטת דיסקונט, כי יסיים את תפקידו. דוד נכנס לתפקידו לפני כשנתיים וחצי, ובמהלכן צבר שכר בעלות של 6.3 מיליון שקל. בעקבות עזיבתו הוא צפוי לקבל מענק פרישה של 830 אלף שקל. דוד הצטרף לבנק לפני 10 שנים, וכיהן בין היתר כראש חטיבת השיווק והתכנון האסטרטגי, ובהמשך מונה לראש החטיבה הבנקאית ומשנה למנכ"ל הבנק. לפי הערכות, דוד עוזב את הבנק לאור מתיחות בינו לבין יו"ר דיסקונט, יוסי בכר, המכהן גם כיו"ר כאל. טרם הוחלט מי יחליפו בתפקיד. בין השמות המרכזיים שמוזכרים כמועמדים נמצאת נעמה גת, לשעבר סמנכ"לית השיווק של מזרחי-טפחות. בתוך כך נזכיר, כי בימים אלה מחפשים בדיסקונט גם מחליף ליעקב טננבאום, מנכ"ל מרכנתיל, שהודיע על עזיבתו לפני מספר שבועות.