הפתעה: למותג "ניימאר" יש גם חולשות

החלוץ שנהנה מ-7 מיליון מעריצים בפייסבוק ונחשב לכדורגלן הפופולרי ביותר בברזיל, לא מצליח לתפוס את המקום הראשון בטבלת מכירת החולצות של הליגה המקומית

ניימאר הוא לא רק הכדורגלן הכי מבטיח של נבחרת ברזיל לקראת מונדיאל 2014 - הוא גם נחשב לשחקן הפופולרי ביותר בברזיל. קשה להתווכח עם הנתון האחרון לנוכח העובדה שהוא אוחז ב-7 מיליון מעריצים בעמוד הפייסבוק שלו, יותר מכל ספורטאי ברזילאי אחר, ובנוסף נבחר לאחרונה בסקר מקיף של סוכנות ‏sport markt‎‏ לשחקן הכי אהוב על נשים מהמדינה הדרום אמריקאית.

‏אבל יש גם חולשות למותג הענק של ניימאר, שהכנסותיו מוערכות בכמה מיליוני דולרים בכל חודש: מדוח שפרסמה ענקית ההלבשה האמריקנית נייקי, ואודותיו פורסם באתר ‏Marketingdeportivo‏, עולה כי חולצת המשחק הרשמית ("רפליקה") של ניימאר בקבוצתו סנטוס, היא רק השלישית הכי נמכרת בברזיל בקרב שחקני הליגה המקומית. מי לפניו בדירוג? הקשר האחורי של קורינתיאנס ושל הנבחרת, פאוליניו; והקשר הארגנטיני הוותיק אנדרס ד'אלסנדרו, שמשחק באינטרנאסיונאל. ההסבר לפרדוקס: ניימאר משחק בקבוצה עם כמות אוהדים נמוכה יותר מהקבוצות של ד'אלסנדרו ופאוליניו.

בתוך כך, בנייקי, שמאמצת שנים ארוכות את התאחדות הכדורגל הברזילאית ואת הנבחרת, החלו להאיץ את ההכנות לקראת המונדיאל שייערך במדינה ב-2014. בשבוע שעבר פתחה החברה את חנות "חוויית המותג" הראשונה שלה בברזיל, בריו דה ז'ניירו. חנויות "חוויית המותג" כוללות התנסות מעשית במוצרים אותם קונים בחנות (לדוגמא: בעיטות לשער שקיים בחנות עם נעלי כדורגל אותם מעוניינים לרכוש). זוהי חנות "חוויית המותג" ה-15 בלבד של נייקי ברחבי העולם (היתר קמו בבריטניה, ספרד, צרפת, ארה"ב, יפן וסין).