פאבר: צפו ל'גרנד-קניון" פיסקלי; העולם יכנס לבלאגן עצום

"נביע הזעם" של השווקים טוען בראיון ל-CNBC כי החובות בעולם המערבי ימשיכו לתפוח עד שיגרמו לבלאגן גדול וימוטטו את השיטה ■ "ארה"ב מתקרבת בצעדי ענק לעבר מהפכה; יהיה 'גרנד קניון פיסקלי'"

החובות הלאומיים בארה"ב ומדינות נוספות במערב ימשיכו לעלות בשנים הקרובות, אומר הכלכלן הפסימיסט מארק פאבר בראיון ל-CNBC. "החובות יגרמו לבאלגן כביר בתוך 5-10 שנים".

"אני סבור שהמשטרים (בעולם המערבי) ינסו לשמר את השיטה כפי שהיא כמה שיותר זמן, כך שלא יהיה צוק פיסקלי יהיה 'גרנד קניון' פיסקלי", הוא הוסיף. במלים אחרות, פאבר טוען כי המערכת הפוליטית במדינות המערב יאפשרו לחוב הלאומי התופח שלהם להתרחב עוד יותר. "במצב של גרעונות שאף פעם לא נגמרים, יום אחד המערכת תקרוס", הוא מצהיר.

"לבסוף, או שיהיו שינויים 'בדרכי שלום', באמצעות של רפורמות, או פשוט מהפכות", אמר "נביא הזעם" של השווקים. "ארה"ב מתקרבת בצעדי ענק לעבר מהפכה שכזו וכמובן שגם אירופה ואני סבור שמסגרת הזמן תהיה 5 עד 10 שנים, אתם תקבלו בלגן עצום שיתחולל בכל העולם המערבי".

פאבר הוסיף ואמר כי הגרעון בארה"ב ישאר ברמה של טריליון דולר לשנה ולא רואים לכך את הסוף. "הביורוקרטיה בארה"ב, כמו גם באירופה, פשוט גדולה מדי, ומכבידה על הכלכלה". אד איזה פיתרון הוא מציע? "התרופה שלי לכלכלת ארה"ב היא פשוטה: צמצמו את המגזר הציבורי בלפחות 50%, ההשלכה תהיה שיפור מהותי ומיידי בכלכלה".