לראשונה מאז 1995: המניות בארה"ב מנצחות את כל הנכסים

מדד S&P 500 זינק 14% עד כה השנה, לעומת אג"ח ממשלתיות שטיפסו 3.3%, או הסחורות שעלו 1.7% ■ הפעם האחרונה בה זה קרה הייתה 1995, ואז ה-S&P הוסיף 93% לערכו בשנתיים וחצי לאחר מכן

בדרך למעלה? למרות הצמיחה הכלכלית האיטית ועונת הדוחות הגרועה, המניות בארה"ב מנצחות כיום כל סקטור של נכסים, לראשונה זה 17 שנה.

התמורה מאג"ח ממשלתיות עמדה עד כה השנה על 3.3%, לעומת 9.9% באג"ח קונצרניות. מדד הסחורות המובילות של S&P GSCI עלה 1.7%, ומדד הדולר נחלש ב-0.7%.

ולעומת זאת - מדד S&P 500 זינק 14% עד כה השנה, הרבה יותר מאג"ח ממשלתיות, קונצרניות, סחורות, הדולר ומניות באסיה ואירופה, כך עולה מנתונים שאספה סוכנות הידיעות בלומברג. הפעם האחרונה בה זה קרה הייתה שנת 1995, ואז ה-S&P 500 רשם את הקפיצה השנתית הגדולה ביותר מזה חמישה עשורים. יחס המחיר-רווח היה אז דומה להיום, ובשנתיים וחצי שלאחר מכן הוסיף המדד עוד 93% לערכו.

על פי התחזית הממוצעת בקרב האנליסטים בוול סטריט, רווחי החברות ב-S&P 500 יעלו ב-4.7% ל-101 דולר למניה בממוצע - הרמה הגבוהה ביותר בהסטוריה, וזאת על אף שקצב הצמיחה ברווחי החברות הוא האיטי ביותר מאז 2009.

הערכה רווחת בוול סטריט, במידה וישכיל הממשל בארה"ב להתגבר על ה"צוק הפיסקלי", היא כי המדד יטפס לרמתו הגבוהה בהסטוריה בשנה הבאה - 1,585 נקודות.

עד כה, כאמור, החברות האמריקניות מציגות את התמורה הטובה ביותר להשקעה, לאחר שהפדרל ריזרב השיק את התוכנית השלישית שלו לתמרוץ הכלכלה על ידי רכישת אג"ח מגובות משכנתאות, והבטיח לשמור את הריבית על רמה אפסית עד 2015.

הדאגה, כעת, היא שההשתהות הפוליטית בבית הלבן בנוגע ל"צוק הפיסקלי" הקרב תוריד את מחירי המניות בד בבד עם ירידת השפעת התמרוץ של ה'פד'. "אנחנו רואים צמיחה טובה ברווחים, שיפור של התחזית הכלכלית, מדיניות מוניטרית קלה, ומשקיעים סקפטיים", אומר מקס קינג, אסטרטג מלונדון בחברת אינבסטק נכסים. "זהו אור ירוק עבור המניות והעבודה שאנשים לא רואים את זה היא נהדרת".