מעלות: סכנה שסקיילקס לא תעמוד בהתחיבויות בטווח הקרוב

מעלות S&P אישררה דירוג CC לסקיילקס עם תחזית דירוג שלילית ■ מודיעה: ייתכן והדירוג ירד לחדלות פרעון סלקטיבית ■ "הטלטלה העוברת על שוק הסלולר בישראל תביא לירידה חדה בהכנסות ובתוצאות התפעוליות של פרטנר"

מעלות S&P מאשררת היום (ב') את דירוג המנפיק של סקיילקס שבשליטת אילן בן דב, "CC", עם תחזית דירוג שלילית, ומציינת כי קיים סיכון שהחברה לא תעמוד בהתחייבויותיה גם בטווח הנראה לעין, ואז ייתכן וירד הדירוג לחדלות פרעון סלקטיבית.

להערכת חברת הדירוג, "מצב הנזילות של החברה, שכבר חלש לפי הגדרתנו, נשאר תנודתי ביותר. בהתאם לסולם הדירוג שלנו, התחייבות בדירוג CC פגיעה כרגע במידה רבה לאי-פירעון בהשוואה להתחייבויות ישראליות אחרות.

"לדעתנו, קיים סיכון שהחברה לא תעמוד בהתחייבויותיה גם בטווח הנראה לעין, במיוחד לנוכח המחלוקת בנוגע לביטול העסקה עם האצ'יסון לרכישת השליטה בסקיילקס, הישענות מתמשכת של החברה על דיבידנדים מחברת הבת, חברת פרטנר ושינויים אפשריים במבנה הבעלות בעקבות חדלות פירעון אפשרית של החברה האם, סאני אלקטרוניקה".

בנוסף, במעלות מציינים כי "הטלטלה העוברת על שוק הסלולר בישראל תביא לירידה חדה בהכנסות ובתוצאות התפעוליות של פרטנר ב-2012 ו-2013 בהשוואה ל-2011". במעלות מעריכים כי התחרות תמשך, אם כי בחריפות מופחתת, גם ב-2013. הרווחים של פרטנר, להערכת חברת הדירוג, צפויים לעמוד בשנים אלה על 1.6 מיליארד שקל, לעומת 2.2 מיליארד שקל ב-2011.

בשבוע שעבר הותירה מעלות S&P את דירוג פרטנר על "-AA", חודשיים לאחר שהכניסה את אג"ח החברה לרשימת מעקב עם השלכות שליליות. אז התייחסה חברת הדירוג למבנה הבעלות הממונף שמעל פרטנר, הכולל שתי חברות החזקה אשר מסתמכות על פעילותה של חברת הסלולר לצורך החזר התחייבויותיהן: "החברה-האם של פרטנר, סקיילקס, צפויה להמשיך להזדקק לדיבידנדים מפרטנר על מנת לשרת את החוב, אצלה - מצב אשר עשוי לפגוע לדעתנו בנזילות של פרטנר. עם זאת אנו צופים שיפור בהון החוזר של פרטנר, וכן מכירים בביטול מדיניות הדיבידנד של פרטנר, שעשוי להעיד על עצמאות גוברת של החברה מבחינת דיבידנדים".