הערכות: אחרי הפרישה - רוחמה אברהם תתמודד על ראשות עיר

ח"כ אברהם הודיעה היום על פרישה ממפלגת קדימה, אך היא מתכננת להתמודד בבחירות לראשות עיר

עוד עזיבה פוליטית מפתיעה: ח"כ רוחמה אברהם הודיעה הבוקר (ג') כי לא תתמודד על מקום ברשימת קדימה לכנסת הבאה, אולם על פי הצהרתה כי זהו אינו סוף פסוק בעשייתה הציבורית, במערכת הפוליטית מעריכים שהיא צפויה להתמודד בעתיד על ראשות עיר. בסביבתה של אברהם לא פוסלים את האפשרות שלנוכח ניסיונה העשיר במגזר הציבורי וקשריה עם המפלגות השונות יובילו אותה להתמודדות על ראשות עיר. בתקופה הקרובה תיקח אברהם פסק זמן מהחיים הפוליטיים ותשקול גם את ההצעות הרבות שקיבלה מהמגזר העסקי עם הודעתה על הפרישה וייתכן שתבחר להשתלב בעסקים.

אברהם תפסיק לכהן כחברת כנסת לאחר השבעת הכנסת הבאה, בפברואר 2013. עם פרישתה חותמת אברהם 20 שנה שבהם שימשה בתפקידים ציבוריים, 10 שנים מתוכן כחברת כנסת, במהלכן כיהנה כשרת הפנים, שרת התיירות והשרה האחראית על חגיגות ה-60 של ישראל. אברהם שימשה גם כיו"ר וועדת הכנסת והצליחה להביא להפחתה משמעותית ביותר בהיקף חוק ההסדרים.

בכנסת היוצאת שימשה אברהם בתפקיד סגן יו"ר הכנסת, יו"ר השדולה לעסקים קטנים ובינוניים, יו"ר השדולה לביטחון תזונתי ומרכזת האופוזיציה בוועדת הכספים. בכהונתה בספסלי האופוזיציה הצליחה אברהם לרתום את הממשלה להצעות חוק שעסקו בביטחון התזונתי ובהן חוק "ארוחה חמה לתלמיד", ממנו נהנים כיום כ-200 אלף תלמידים. במהלך כל כהונתה קידמה אברהם חקיקה חברתית.

פרישתה של אברהם, אחת הנשים החזקות בקדימה נחשבת למפתיעה שכן על אף השפל שאליו הגיעה קדימה בסקרים מקומה בחמישייה הראשונה של מופז היה מובטח. הכוח שצברה והתמיכה שקיבלה מהפעילים היו מזכים אותה גם אם היו מתקיימים פריימריז שמפלגה באחד המקומות הראשונים ברשימה. עם זאת, לא מדובר בפרישה מקדימה ואברהם מתכוונת להמשיך ולתרום למפלגה.

"ההספדים על קדימה מוקדמים מדי", אומרת אברהם, "אנחנו בתחילתה של מערכת בחירות ויש עוד הרבה דברים שיכולים לשנות את המצב. אני מאמינה בקדימה ואמשיך לסייע לה מבחוץ, יש לה את הנבחרת הטובה ביותר, אבל יש רגעים שבהם אדם צריך להעדיף את האמת הפנימית שלו על מאזן הנוחות שלו ואני העדפתי את האמת שלי. אני מעדיפה למצות את הכישורים שלי במקום אחר. זכיתי לכהן בכנסת במשך עשור מרתק ומלא באתגרים מכל הסוגים. אני צמאה לעשייה ציבורית ממשית המביאה את יכולות הביצוע שלי לידי ביטוי".