מי חייבת כסף להפועל כפר-סבא על דה סילבה?

מחלוקת שהגיעה עד לפיפ"א בין קבוצתו הקודמת של הבלם, הפועל ת"א, לקבוצתו הנוכחית רד-בול זלצבורג: מי צריכה לשלם לכפ"ס "דמי סולידריות"?

קרוב לשנתיים חלפו מאז עזב דגלאס דה סילבה את ישראל, אבל הבלם, שמשחק כיום ברד-בול זלצבורג האוסטרית, ממשיך לייצר כותרות. הקבוצה האוסטרית מסרבת לשלם "דמי סולידריות" להפועל כפ"ס, בגין העברת השחקן מהפועל ת"א לזלצבורג תמורת 2.65 מיליון אירו, עסקה שהתרחשה בינואר 2011. בזלצבורג טוענים שבתשלום אמורה לשאת הפועל ת"א. תחת תקנות פיפ"א, קבוצות שמוכרות שחקנים מחויבות לשלם 1.5% מהיקף ההכנסות של המכירה לכל אחת מהקבוצות הקודמות של השחקן.

הפועל כפ"ס, ממנה הגיעה דה סילבה להפועל ת"א ב-2008, דרשה בתחילה את חלקה בעסקה עם זלצבורג, 39,750 אלף אירו, מהפועל ת"א. האדומים הפנו אותם לזלצבורג, שסירבה לשלם. בעונה הקודמת הסכים המנכ"ל הקודם של הפועל ת"א, ניר ענבר, לשלם לכפ"ס חלק יחסי מהסכום (20,847 אירו). משהתפטר ענבר, סירב היועץ המשפטי הקודם של המועדון, עו"ד אפרים ברק, להשלים את הסכום (18,903 אירו), וכפ"ס פנתה לפיפ"א שדרשה הבהרות מזלצבורג.

לפני מספר חודשים פנתה רד-בול, באמצעות בא כוחה ד"ר פלוריאן מולר, ליו"ר הוועדה ליישוב סכסוכים בפיפ"א וציין בפניו כי בהסכם בין זלצבורג להפועל ת"א, הופל תיק "הסולידריות" על הפועל ת"א. "אפרים ברק ציין כי התשלום שכבר הועבר לכפ"ס היה טעות של ההנהלה הקודמת שפעלה תוך התעלמות מהמצב האמיתי", כתב ד"ר מולר שהוסיף כי הפועל ת"א מתעלמת גם מבקשתה של קבוצתו הברזילאית של דה סילבה, אבאי, ממנה הגיע לכפ"ס, לקבלת דמי סולידריות.

קדמה למכתב הזה תביעת בוררות של הפועל כפ"ס שהגיש בשמה עו"ד מוטי ברונשטיין.

במכתבם האחרון טוענים ברד בול זלצבורג: "אילו הייתה עלינו חובת התשלום, היינו מקזזים זאת מהסכום ששילמנו להפועל ת"א".

אגב, דה סילבה שיחק בשנתיים האחרונות בזלצבורג 13 משחקים בלבד, רק שניים בעונה הנוכחית, האחרון מול אדמירה ואקר לפני חודשיים. פיפ"א צפויה להכריע בקרוב במחלוקת לגביו לאחר דיון שיתקיים בנושא הדרישה של כפ"ס בוועדה ליישוב סכסוכים.