גידול של 25% בכמות הגז הטבעי שיסופק ממאגר "תמר"

המשרד אישר להוסיף מדחסים על מנת להגדיל את הכמות לשעה ל-50 אלף MMBTU ■ הגז מ"תמר" צפוי להתחיל לזרום בתחילת הרבעון השני של 2013 ■ השר לנדאו: "אנו מביאים את הגז הטבעי לארץ; הגז הוא משאב ציבורי"

משרד האנרגיה והמים אישר לשותפות בקידוח "תמר" להגדיל את אספקת הגז הטבעי מהמאגר, בשלב זה באמצעות הוספת מדחסים במתקני הטיפול באשדוד. הוספת המדחסים תאפשר הגדלת כמות הגז לשעה ממאגר תמר ב-25%, מ-40 אלף MMBTU ל-50 אלף MMBTU.

עוזי לנדאו, שר האנרגיה והמים, מציין כי "אנו מביאים את הגז הטבעי לארץ. הגז הטבעי הינו משאב ציבורי שמשפיע על חיי כל אזרח באמצעות אספקה אמינה של מכלול צרכי משק האנרגיה. הגדלת כמות הגז הטבעי שתכנס לארץ תבטיח את פעילותן של תחנות הכוח הפרטיות ותאפשר למפעלי תעשייה כמו פניציה להוזיל עלויות. המשרד יוסיף לפעול להגדלת אספקת הגז הטבעי ממאגר 'תמר' לרבות באמצעות חיבור לנקודות קבלה נוספות, בכוונה להרחיב את מגוון הצרכנים והשימושים לפיתוח המשק כולו".

נזכיר כי מאגר "תמר" צפוי להתחבר למשק הישראלי בתחילת הרבעון השני של שנת 2013. הוספת המדחסים אשר תגדיל את כמות הגז הטבעי שיסופק לארץ צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2015.

המשרד מסביר כי ההחלטה התקבלה עקב הצורך והדרישה הגדלים והולכים להבאת גז טבעי לישראל בכמות גדולה יותר ובמהירות רבה יותר. ההחלטה תאפשר אספקת גז טבעי גם לתחנות הכוח הפרטיות ולמגזר התעשייתי ולכל מי שיחתום הסכמי אספקה עם שותפות "תמר".