המשטרה חשפה מעבדות להכנת מטעני חבלה משוכללים

הותר לפרסום: 19 איש נעצרו בחשד שהרכיבו וסיפקו מטעני חבלה לעולם התחתון

אב ובנו בן ה-19, נער בן 16 ועוד 13 בני אדם נוספים נעצרו בימים האחרונים בפתח-תקווה ובחולון, בחשד שהיו מעורבים בהפעלת מעבדות להכנת ואספקת מטעני נפץ לגורמים עברייניים - כך התירה היום (ג') המשטרה לפרסום.

רשת החבלה, שנחשפה בתום פעילות מודיעינית שנמשכה שבועות ארוכים, הרכיבה על-פי החשד מטעני חבלה משוכללים ומתוחכמים, שמאפשרים גם הפעלה מרחוק. הרשת סיפקה את המטענים לגורמים בעולם התחתון.

מעבדות הנפץ פעלו בתוך בנייני דירות בלב שכונות מגורים בפתח-תקווה ובחולון. לטענת המשטרה, מחירי המטענים הגיעו לאלפי שקלים לכל אחד.

הבוקר עצרה המשטרה 13 בני אדם, ובהם האב והבן, שנעצרו בפתח-תקווה ועסקו על-פי החשד בהרכבת המטענים. הנער בן ה-16 שנעצר עמם חשוד ששימש כשליח בין חברי הרשת לבין גורמים בעולם התחתון.

השוטרים שביצעו את המעצרים הנרחבים בשעות הבוקר מצאו בדירות המסתור בחולון ובפתח-תקווה כמויות גדולות של חומרי נפץ, רכיבים אלקטרוניים, שלטים להפעלת מטענים מרחוק וכן מטעני נפץ מוכנים. חבלנים של המשטרה פיצצו את המטענים באופן מבוקר.

מבדיקה ראשונית של חומרי הנפץ ושאר הרכיבים החשודים שנתפסו עלה כי יש קשר ביניהם לבין מטענים שכבר הופעלו בעבר במסגרת פעילות של גורמים בעולם התחתון.

במסגרת הפעילות הסמויה גילו במשטרה כי גם עבריין שמרצה את מאסרו הזמין לכאורה מהעצורים עשרות מטעני חבלה מתאו בכלא. בשבוע שעבר עצרו השוטרים גם שני חיילים לאחר שרכשו מטעני חבלה והתכוונו למסור אותם לגורמים בעולם התחתון.

מפקד היחידה המרכזית של משטרת תל-אביב, ניצב משנה גדי אשד, אמר הבוקר כי "מדובר במטענים תקניים לחלוטין, אשר בפיצוץ מבוקר שערכנו באחד מהם הבוקר ראינו את כמות ההדף לה הוא מסוגל. דוגמה לסכנה שהיוו המטענים היא כי באחד החדרים בדירה בפתח-תקווה גרה משפחה עם תאומים בני 3 חודשים, שנהגו לישון צמוד לקיר המחסן בו אוחסנו החומרים".