אי.די.בי במכתב לנושים: "אנחנו לא במצב של חדלות פירעון"

מוקדם יותר היום שלחו מחזיקי האג"ח של אי.די.בי מכתב בו הם מעלים טענות קשות כלפי התנהלות החברה ■ במתכב תגובה ששלחה החברה לנושים נכתב כי היא אינה נמצאת במצב הקרוב לחדלות פירעון

לאחר שמוקדם יותר היום מחזיקי האג"ח של קונצרן אידיבי אחזקות בשליטתו של נוחי דנקנר, העלו טענות קשות לגבי אופן ניהול החברה, כעת, החברה משיבה אש. במכתב תגובה ששלח נציג החברה, עו"ד אברמי וול, נטען כי טענות נאמני האג"ח הן חסרות שחר וכי החברה אינה נמצת במצב של חדלות פרעון.

"בניגוד לנטען במכתבכם, החברה אינה נמצאת במה שמכונה במכתבכם, 'מתחם של סביבת חדלות פירעון', וממילא היא אינה מצויה במצב של 'חדלות פירעון', או בכל מצב אחר הדומה לכך", נכתב בתגובה. "החברה מכירה בעובדה כי עליה לשפר את תזרים המזומנים שלה,ולפיכך היא פועלת לילות כימים בכדי להביא לפתרונות אשר יטיבו, הן עמה והן עם נושיה ובעלי מניותיה".

במהלך המכתב, נציגי החברה הלינו מדוע הנושים לא מזכירים את הצעדים החיוביים שהחברה עושה כדי לשפר את תזרים המזומנים וחוששים כי התנהלותה תוביל לחדלות פרעון. "החברה מתקשה להבין מדוע כאשר בעלי השליטה מזרימים הון משמעותי לחברה, וברקע קיימת אופציה ממשית להזרמת הון נוספת ומשמעותית ביותר לבעלת השליטה העיקרית בה, ... מבצעים בעלי החוב פעילות לעומתית, אינטנסיבית ומתוקשרת, אשר עלולה לפגוע במאמצים אלה ובסופו של דבר לפגוע ביכולת ההחזר של החברה לנושיה", טענו נציגי החברה.

בהמשך, נציגי החברה הלינו נגד נאמני הנושים שפנו לבית המשפט בכוונה לנקוט בהליכים משפטיים, בשל החשש הלא מוצדק מבחינתם, כי החברה לא תוכל לפרוע חוב של כ-35 מיליון שקל לנושיה, בטענה כי היא ניצבת בפני חדלות פירעון.