במקביל לתיק "מעריב": שלמה נס התרים לאשתו במירוץ לליכוד

בזמן שעו"ד שלמה נס ניהל את תיק "מעריב", הוא עסק גם בגיוס תרומות למירוץ של אשתו, ד"ר לאה נס, בפריימריז בליכוד ■ המלצתו למכור את "מעריב" למו"ל "מקור ראשון" שלמה בן-צבי עשויה לתת לאשתו כמה נקודות בקרב מצביעי הליכוד

בזמן שעו"ד שלמה נס ניהל את תיק "מעריב", הוא עסק בעניין אחר חשוב בעבורו לא פחות - גיוס תרומות למירוץ של אשתו, סגנית השר ד"ר לאה נס, בפריימריז בליכוד.

בשבוע האחרון שיגר נס מכתב למקורבים וציין כי הסכום המקסימלי לתרומה עומד על 11 אלף שקל, וכי "מתוך רצון כי היא תוכל להמשיך לתרום, לקדם ולפעול בתחומים חשובים אלה ובתחומים נוספים ולהמשיך ולשרת את עמנו ואת מדינת ישראל, היא החליטה להתמודד במסגרת הבחירות הקרובות", לשון אחד המכתבים שהגיע לידי "גלובס".

ד"ר לאה נס, שנחשבת לשייכת לאגף הלאומי דתי של הליכוד, שובצה בבחירות הקודמות במקום ה-9 ברשימת הליכוד לכנסת. השנה, את רשימת הליכוד לכנסת בוחרים 130 אלף מתפקדי הליכוד.

ההמלצה של עו"ד שלמה נס למכור את "מעריב" לבן-צבי עשויה לתת לאשתו כמה נקודות בקרב ציבור זה, שחלק ניכר ממצביעי הליכוד, במיוחד באגפים הימניים יותר של המפלגה, הם קוראי "מקור ראשון" בבעלות בן-צבי. בן-צבי עצמו היה חבר הליכוד ותומך של שלמה פייגלין.

מטעם שלמה נס נמסר: "חבריי ב'גלובס', אתם לא באמת מאמינים שנס יכול היה 'לתת' את 'מעריב' ב'מתנה' לבן-צבי. ההצעה אושרה כטובה ביותר גם על-ידי עו"ד ארבל, השופטת אלשיך, העובדים והנושים. עורכי הדין נס וארבל ניהלו משא-ומתן לאורך כל הדרך ואילצו את בן-צבי להוסיף להצעתו עשרות מיליוני שקל והסכמה להעסקת עוד 1,100 עובדים. אבוי ל'מתנות' כאלה.

"באשר לתרומות, בהתאם להוראות החוק, רוב הפריימריסטים וקרוביהם פונים לקבלת תרומות. נס הקפיד לעשות זאת רק מחברים אישיים, חלקם אנשי עסקים שאין להם קשר ל'מעריב'. כל טענה הקושרת בין פנייה זו לבין היותו של נס אחד משני נאמני 'מעריב' - היא טענה ירודה אינטלקטואלית".