ירידה מפתיעה במדד מנהלי הרכש של גוש האירו וגרמניה

מדד מנהלי הרכש של גוש האירו ירד בחודש אוקטובר לרמה של 45.8 נקודות ■ המדד בגרמניה ירד ל-45.7 נקודות ■ ההערכות של האנליסטים דיברו על עלייה במדדים

נתוני פרסום רעים פורסמו היום באירופה גורם לשינוי מגמה בקרב המדדים המובילים ביבתש שעוברים כעת לירידות שערים. מדדי מנהלי הרכש של גוש האירו, גרמניה וצרפת רשמו ירידה מפתיעה בחודש אוקטובר לעומת צפי לעלייה בקרב האנליסטים. המדדים החדשים מצביעים עדיין על המשך ההתכווצות בפעילות הייצור באירופה.

נתחיל עם המדד המשמעותי ביותר, מדד מנהלי הרכש של גוש האירו לחודש אוקטובר. המדד רשם ירידה לרמה של 45.8 נקודות לעומת 46.1 נקודות בחודש ספטמבר, כשהצפי היה שהמדד ירשום עלייה לרמה של 46.5 נקודות. נכיר שכל קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות בהיקף הפעילות בעוד שקריאה מעל לרמה הזו מצביעה על צמיחה.

המדד בגרמניה גם הוא רשם ירידה, ואפשר להגדיר אותה ירידה חדה למדי, והוא עומד כעת על רמה של 45.7 נקודות לעומת רמה של 47.4 נקודות בחודש הקודם, כשהצפי היה שהמדד ירשום עלייה לרמה של 48 נקודות. גם בצרפת פורסם המדד לחודש אוקטובר, אך בניגוד לגרמניה וגוש האירו, המדד של צרפת רשם עלייה, אך לא בהתאם לתחזיות. המדד עלה לרמה של 43.5 נקודות מרמה של 42.7 נקודות בספטמבר, כשהצפי היה לעלייה לרמה של 44 נקודות.

בנוסף לפרסום מדד מנהלי הרכש, פרסם היום מכון המחקר הגרמני IFO את האקלים העסקי של גרמניה לחודש אוקטובר שגם הוא רשם ירידה לרמה של 100 נקודות מרמה קודמת של 101.4 נקודות לעומת צפי לעלייה קטנה לרמה של 101.6 נקודות.