מניית היום: מזנקת 6.5% בעקבות "גל" ורכישת בעל שליטה

בעל השליטה באיזי אנרגיה, אלי זהבי, באמצעות חברת EZ Energy, רכש עוד כ-32.3 מיליון מניות החברה (כ-3.1%) בעיסקה מחוץ לבורסה והגיע לאחזקה של כ-79.3% מהון המניות

מניית חברת איזי אנרגיה רושמת עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה. זאת, לאחר שהחברה דיווחה אתמול לאחר סיום המסחר כי בעל השליטה בחברה, אלי זהבי, באמצעות חברת EZ Energy, רכש עוד כ-32.3 מיליון מניות החברה (כ-3.1%) בעיסקה מחוץ לבורסה והגיע לאחזקה של כ-79.3% מהון המניות.

שווי שוק החברה עומד על כ-33 מיליון שקל בלבד, לאחר שהמניה צנחה בכ-38% בשנה האחרונה.

בנוסף, אתמול דיווחנו כי איזי אנרגיה חברה בקבוצה שיש לה אופציה לרכישת 40% מהיתר "גל" והיא תחזיק ככל הנראה בכ-5% מבעלות על היתר חיפושי הנפט והגז "גל". היתר חיפושים הוא זכות מקדמית למפות שטח שעשוי להתאים לקידוח אקספלורציה לחיפוש נפט וגז. בתום המיפוי מגיש מקבל ההיתר בקשה לרישיון לצורך ביצוע קידוח בשטח שמכיל פרוספקטים (מבנים גיאולוגיים) שעשויים להכיל נפט וגז.

ב-16 בפברואר 2010 קיבלה שותפות רציו את מלוא הזכויות להיתר "גל", המשתרע על שטח של 1,770 קמ"ר בפינה הדרום מערבית של המים הכלכליים של ישראל. רציו ביצעה בשטח ההיתר סקר סייסמי תלת ממדי שהעלה ממצאים מבטיחים, שלא פורסמו עד כה.

ל"גלובס" נודע כי במרכז ממצאי הסקר עומד מבנה (פרוספקט) גדול שעשוי להכיל כמויות משמעותיות של נפט וגז. ל"גלובס" נודע כי הפרוספקט נמצא בחלקו בשטח ישראל ובחלקו בשטח מצרי. קרבת המבנה ב"גל" ל"תמר" ול"לוויתן" מעניקה לו לדעת גיאולוגים פוטנציאל רב. מנכ"ל רציו יגאל לנדאו אמר בעבר בראיון ל"גלובס" כי "אם לוויתן היה אופציית call על תמר, אז גל הוא אופציית call על לוויתן".

ב-15 באוגוסט 2011 פקע תוקף ההיתר של רציו. יום לפני כן הגישה השותפות לממונה על ענייני הנפט והגז בקשה לקבל בשטח ההיתר שני רישיונות לחיפושי נפט וגז: "נטע" ו"רועי" - מה שמעיד על הימצאות כמה מבנים בשטח ההיתר. רציו אף ביקשה מהממונה להחליט מי יהיו שותפיה לרישיונות והציגה שתי אפשרויות: מתן 40% מהזכויות ברישיונות העתידיים לחברת ATP (הנמצאת כיום בהליכי הגנה מפני נושים) או מתן 40% לקבוצה הכוללת את מודיעין אנרגיה (20%), הזדמנות ישראלית (10%), חברת AGR עם 5% ואיזי אנרגיה (5%).