פייסבוק הפתיעה; אנליסט: "בעיה בסלולר? איזו בעיה?"

מניית פייסבוק מזנקת היום לאחר שמדוחותיה הכספיים עולה שכ-14% מכל ההכנסות מפרסום היו מהאפליקציה בסלולר ■ אנליסטים ציפו ל-5% בלבד ■ אז האם הפאניקה סביב ההכנסות של פייסבוק מפרסום היו מוגזמות?

האם הפאניקה שאוחזת בשוק סביב פייסבוק הייתה מוגזמת? מאז הונפקה הרשת החברתית בחודש מאי השנה, מנייתה צנחה בעד כ-50%, בעיקר עקב החשש מיכולתה לספק הכנסות מפרסום, כאשר מרבית ההכנסות מגיעות מתחום זה. הדאגה - מחסור בתוכניות רציניות לפרסום בסלולר.

אולם, המנייה מזנקת היום (ד') לאחר התוצאות אתמול, ואמש במסחר המאוחר בוול סטריט היא קפצה 13%. אתמול פרסמה הרשת החברתית את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2012, מהם עולה כי היא הצליחה לעקוף את התחזיות ורשמה הכנסות של 1.26 מיליארד דולר, גידול של 32% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת ועוד, חרף חששות המשקיעים, מהדוחות עולה כי ההכנסות מפרסום עלו בכ-36% לרמה של 1.09 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות בהיקף של כ-1.03 מיליארד דולר.

על פי הערכות האנליסטים, החברה הכניסה ברבעון כ-150 מיליון דולר מפרסומות בסלולר - כ-14% מכל ההכנסות מפרסום, לעומת 10 מיליון דולר ברבעון השני. "בעיה בסלולר? איזו בעיה? זה לא פחות ממדהים", כך מתייחס לדוחות בריאן וייסר, אנליסט מפיבוטל.

ארווינד בהאטיה, אנליסט מדאלאס, צפה שהכנסות פייסבוק מפרסום בסלולר יגיע ל-5% בלבד. "יש להם עוד דרך ארוכה כדי להוכיח שמדובר במשהו בר קיימא. הם יכולים להמשיך ללכת בכיוון הזה, אבל מה שזה מראה זה שדברים יכולים לזוז מהר יחסית", הוא אמר.

חלק מהסיבות להפתעה הן שמחירי הפרסומות עלו ב-7%, בעוד מספר הפרסומות שהוצגו בסלולר עלה ב-27%. כיום, מספר המשתמשים הגולשים ברשת החברתית בסלולר גובר ביחס למשתמשים במחשבים האישיים, ומנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, הבטיח בשיחת ועידה אמש כי פייסבוק תכניס בסופו של דבר כסף בקלות רבה יותר מסלולר. "ההזדמנות שלנו בסלולר היא האספקט הכי פחות מובן בפייסבוק היום", אמר צוקרברג. "רוב האנשים לא מעריכים כראוי כמה המגמה לעבר הסלולר תהיה טובה עבור פייסבוק".

ובמספרים? כ-60% ממיליארד המשתמשים בפייסבוק גולש דרך הסלולר, בהשוואה ל-47% בשנה שעברה. הפוטנציאל גדול, ולפי המספרים האחרונים של אתמול נראה כי ייתכן שיש כיסוי להבטחותיו של צוקרברג.