"מנצ'סטר יונייטד לא למכירה"

סגן היו"ר של "השדים האדומים" מבהיר: "הגלייזרים ישארו הבעלים שנים ארוכות, גם אם ימכרו חלקים" ■ בנוסף, הוא לא מודאג מהירידות של מנית הקבוצה בוול סטריט

"זה עסק מאד פופולרי שלאנשים יש עניין רב בו, אבל התשובה היא לא - מנצ'סטר יונייטד לא למכירה". כך מצוטט ב"בלומברג" אד וודוורד, סגן היו"ר של המועדון מהפרמיירליג. לטענתו, הבעלים האמריקנים של הקבוצה, משפחת גלייזר, "לא ימכרו את כלל אחזקותיהם בקבוצה במשך שנים ארוכות".

עם זאת, וודוורד לא שולל את האפשרות שהגלייזרים ימכרו נתחים קטנים מהקבוצה האנגלית במהלך התקופה. "זו משפחה של שישה אחים, אז מי יודע אם בשבע עד עשר השנים הקרובות מישהו מהם ירצה או לא להיפרד מחתיכה קטנה מהמניות שלו. הם יוכלו לעשות זאת מבלי למכור את העסק כולו".

וודוורד הבהיר גם בקבוצה לא מודאגים יתר על המידה מצניחת המניות של המועדון, שהחלו להיסחר בוול סטריט באוגוסט האחרון. הגלייזרים גייסו מהציבור 233.3 מיליון דולר לאחר שהנפיקו 10% מהמועדון בבורסת ניו יורק (NYSE), במחיר של 14 דולר למניה. מאז רשמה המניות ירידות של יותר מ-12%, במה שקובע למנצ'סטר יונייטד שווי שוק של 2.02 מיליארד דולר.

"אני לא מודאג מביצועי המניה, ויש לי ביטחון רב בתוכנית הצמיחה שלנו", אמר וודוורד. "במהלך ה'רוד שואו' שלנו אנשים האמינו לסיפור הזה, ומחיר של 14 דולר למניה נראה לנו נוח. אנחנו צריכים לוודא שאנחנו מתקשרים עם העיתונות הכלכלית האמריקנית כמו שצריך, וחשוב מכך - עם המשקיעים האמריקנים ועם אנליסטים. חשוב לתקשר את ההצלחה המסחרית שלנו". על-פי וודוורד, חתמה יונייטד על תשעה הסכמים מסחריים חדשים מאז יולי האחרון.

יונייטד סיימה את העונה האחרונה (2011/12) ברווח לפני מס של 23.3 מיליון ליש"ט, עלייה של 79% בהשוואה לעונת 2010/11. עם זאת, במועדון ציינו בדוחות שלהם כי "28 מיליון ליש"ט מהרווח משוייכים לדחיית תשלומי המס על ההלוואה", זכר לאותו השתלטות ממונפת של הגלייזרים על המועדון ב-2005. אלמלא דחיית התשלום, העונה של "השדים האדומים" היתה מסתיימת בהפסד של 5 מיליון ליש"ט. ההכנסות התסכמו ב-320.3 מיליון ליש"ט, ירידה של אחוזים בודדים לעומת עונת 2010/11.