סביבונים בשלג: חופשת סקי עם הילדים בחג החנוכה

עם קייטנות סקי לילדים, מגוון אטרקציות לצד הגלישה ומחירים נוחים, חופשת הסקי המשפחתית מעולם לא נראתה לבנה כל כך

עונת הסקי 2012-13 נפתחת. חג חנוכה הקרוב הוא הזדמנות מושלמת לצאת לחופשת סקי משפחתית. הילדים בחופש, האתרים מלאים בשלג ולא עמוסים בגולשים, אווירת החג ייחודית והמחיר ממש משתלם. השנה חופשת חנוכה יוצאת בדיוק בעיצומה של עונת הסקי, בין התאריכים 9-16.12.12. מה שאומר שהילדים כמעט לא מפסידים לימודים ואתם יכולים לגלוש בראש שקט, בזמן שהילדים לומדים לגלוש.

עד לא מזמן, חופשת סקי משפחתית עם הילדים נשמעה כמו מילה גסה. הרי איך אפשר ליהנות כמו שצריך מהגלישה בעוד אתם דואגים לדרדקים? מאז כבר נערמו המון פתיתי שלג, וכיום מדובר בתופעה פופולרית שתופסת תאוצה רבה.

יותר ויותר אתרי סקי באים לקראת המשפחות, ומציעים אירוח משפחתי אידיאלי עם שלל אטרקציות משפחתיות מגוונות, מהם יכולים ליהנות גם ההורים וגם הילדים. והרי אם אפשר למצוא חבילות במחירים אטרקטיביים ועל הדרך גם לדאוג לזמן גיבוש משפחתי אז למה לא בעצם.

חוץ מגלישה תוכלו למצוא בעיירות הסקי מגוון פעילויות כגון מזחלות שלג, החלקרח, בריכות מחוממות, אבובים, מרכזי וידיאו ועוד. לפני שבוחרים אתר סקי מתאים לכל המשפחה, כדאי מאוד לוודא שיש בו אזורי גלישה טובים למתחילים, שלל פעילויות המתאימות לכל המשפחה, וכמובן קייטנות סקי לילדים.

קייטנות סקי הפכו בשנים האחרונות לדבר הכרחי ונחוץ להורים אשר מעוניינים לגלוש בשקט ועל הדרך להדביק את ילדיהם ב"חיידק הלבן". לפני יותר מעשור היו מועברות הדרכות לילדים על ידי מדריכים אירופאים, כאשר מכשול השפה היווה את הבעיה העיקרית בהדרכות מסוג זה.

כיום ניתן למצוא קייטנות רבות אשר שולחות מהארץ מדריך ישראלי שמעביר את ההדרכה בשפה העברית וכך הלמידה ממצה, ברורה ואיכותית יותר. מומלץ מאוד לבחור קייטנה עם מדריכים דוברי עברית ומלווים נוספים אשר מסייעים להשגיח על הילדים ומעורבים בכל התחומים והפעילויות שאינם קשורים ישירות ללימוד סקי.

במסגרת קייטנות סקי הילדים לומדים את יסודות הגלישה, ויש הדרכות מותאמות גם עבור כאלה הגולשים ברמה מתקדמת יותר. חשוב להקפיד כי כמות המדריכים הולמת את מספר הילדים בקבוצות הלימוד. מומלץ כי בקבוצה של ילדים בגיל 6 ומעלה יהיה מדריך אחד לכל 8 ילדים. בגילאים צעירים יותר - מומלץ יחס של מדריך אחד לשלושה ילדים. ככל שהקבוצות קטנות יותר, כך ההדרכה תהיה יותר אפקטיבית.

קייטנות הסקי הינן בדרך כלל חבילה שלמה שמעסיקה את הילדים מהבוקר ועד שעת סגירת האתר, כך שההורים יכולים לגלוש בשקט וללא דאגה. פרט להנאה של הילדים, הקייטנות עוזרות מאוד להעלאת הביטחון העצמי והקואורדינציה של הילדים.

אתרים מומלצים המציעים קייטנות סקי:

מאיירהופן (Mayrhofen), אוסטריה - בירת הגלישה של חבל טירול עם 649 ק"מ של מסלולים בסקי-פס אחד, הכולל בתוכו גם את קרחון Hintertux, המאפשר גלישה כל השנה.

ליביניו (Livigno), איטליה - עיירת דיוטי פרי המציעה 200 ק"מ של מסלולים לכל הרמות, שלג איכותי, עשרות חנויות פטורות ממס, מרכז ספורט וספא, ומסעדות מצוינות.

קפרון (Kaprun), אוסטריה - אתר מעולה לגולשים מתחילים בינוניים, עם עיירה תוססת ומגוון אטרקציות. ממוקם למרגלות קרחון Kitzsteinhorn, בגובה 3,029 מ' המאפשר גלישה עד תחילת הקיץ.

פאסו טונלה (Passo Tonale), איטליה - מרחב גלישה איכותי, גבוה ברכס הדולומיטים. כאן תוכלו ליהנות מ-120 ק"מ של מסלולים רחבים, כמויות שלג גדולות ו-65% ימי שמש בעונה.

מחירי קייטנות הסקי נעים בין 1,000-1,300 אירו למבוגר, וכ-400 אירו לילדים.

כמה טיפים לפני שיוצאים לסקי עם הילדים:

■ קודם כל, תירגעו. אל תחששו מהקור, מהגלישה, או מכל דבר אחר. תניחו לילדים והם יסתגלו ויסתדרו הרבה יותר טוב ממה שאתם חושבים.

■ בפעמים הראשונות, לכו על קייטנה עם הדרכה בעברית. המסגרת המאורגנת מאפשרת לילדים להכיר חברים חדשים וללמוד לגלוש בצורה מסודרת.

■ כל עוד הילדים קטנים וממשיכים לגדול, לא חייבים להשקיע הון בביגוד, ובהחלט אפשר גם לשאול מחברים.

הכותב הוא מנהל תוכן בחברת התיירות SkiDeal