המיליארדר ג'ון פולסון תרם 100 מיליון דולר לסנטרל פארק

התרומה של מנהל קרנות הגידור השנוי במחלוקת היא הגדולה ביותר בתולדות מערכת הפארקים בניו-יורק ■ התרומה עשויה לשפר את תדמיתו של פולסון, שספגה כמה פגיעות בשנים האחרונות

מנהל קרן הגידור ג'ון פולסון הכריז אתמול (ג') בבוקר על תרומה בסך 100 מיליון דולר לסנטרל פארק קונסרבנסי (הארגון שלא למטרת רווח שמנהל את סנטרל פארק).

מתנתו של פולסון - התרומה הכספית הגדולה ביותר בתולדות מערכת הפארקים בניו-יורק, וייתכן שבארה"ב כולה - "התבשלה" במשך עשרות שנים, בתהליך שהחל בימים שבהם נהג פולסון - כעת בן 56 - לבקר במזרקה בתור נער בגיל העשרה.

"מחזורי ההידרדרות והשיקום שעבר הפארק הזה במשך זמן כה רב ייפסקו לנצח", אמר נשיא הקונסרבסי, דאג בלונסקי, במסיבת העיתונאים שבה השתתפו ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, מנהלי הפארק בעבר ובעתיד ומייסדי סנטרל פארק קונסרבנסי.

התרומה תשפר את תדמיתו של פולסון, שספגה כמה פגיעות בשנים האחרונות. פולסון, שהונו נאמד ב-11 מיליארד דולר, הקים את קרן הגידור שלו, פולסון ושות', באמצע שנות התשעים. הוא עשה את הונו ב-2007 כשהימר נגד משכנתאות הסאב-פריים לפני קריסת שוק הדיור, אבל לאחרונה נפגעה תדמיתו לאחר שספג הפסדים כבדים שגרמו לחלק מהמשקיעים למשוך את כספם מהקרנות שלו.

לפני שנתיים הוצגו הישגיו הפיננסיים של פולסון באור לא-מחמיא, כשרשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) הגישה תביעה משפטית נגד גולדמן זאקס שבה הייתה מעורבת קרן השקעות משכנתה שבהקמתה השתתף פולסון. בתביעה נטען שגולדמן לא דיווחה למשקיעים שהם רוכשים מאגרים של הלוואות מפוקפקות. שמו של פולסון לא נכלל בכתב התביעה.

שמו של פולסון לא יופיע בשום מקום בפארק, והימנעות זו מהנצחת שם התורם היא מאוד יוצאת דופן.