שקדי: לאפשר לטייסים ודיילים הצבעה מוקדמת בבחירות

מנכ"ל אל-על: "מקומם של אנשי צוות האוויר נפקד מרשימת החריגים, על אף המאפיינים הדומים"

מנכ"ל אל על אליעזר שקדי קורא לאפשר לטייסים ודיילים שישהו בחו"ל בבחירות הקרובות הצבעה מוקדמת בדומה לדיפלומטים וימאים. אנשי צוות אוויר השוהים בחו"ל לא מורשים להצביע באופן מסורתי בבחירות.

במכתב ששיגר היום (ה') שקדי לשר הפנים אלי ישי, לשר התחבורה ישראל כץ, ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין וליו"ר ועדת הבחירות המרכזית אליקים רובינשטיין, טען שקדי כי אנשי צוות אוויר: טייסים וטייסות, דיילים ודיילות, השוהים מחוץ לגבולות ישראל ביום בחירות אינם יכולים לממש את זכותם הבסיסית להצביע בבחירות, זכות העומדת בבסיס הדמוקרטיה בישראל ומעוגנת בחוק יסוד הכנסת כזכות יסוד.

"בחוק הבחירות לכנסת קבוע הכלל כי בוחר מחויב להצביע בקלפי מסוימת, אולם ישנם חריגים לכלל זה אשר נקבעו במפורש בחוק במשך השנים. חריגים אלה אפשרו לקבוצות אוכלוסייה שונות להצביע בקלפיות מיוחדות (ולאו דווקא בקלפי שבה רשום שמו של הבוחר).

"המאפיין לחריגים אלו הוא, כי ללא ההיתר להצביע בקלפי המיוחדת, לא ניתנת לבוחר האפשרות לממש את זכותו להצביע. היוצאים מכלל זה הם דיפלומטים וימאים ישראלים, לגביהם קיים הסדר. למרות האמור, מקומם של אנשי צוות האוויר נפקד מרשימת החריגים, על אף המאפיינים הדומים", כתב.

לאור זאת, מבקש שקדי מהמכותבים לאפשר לאנשי צוות אוויר הצבעה מוקדמת שלושה ימים קודם צאתם לטיסה, בקלפי מיוחדת אשר תוצב בנתב"ג, "ובכך לאפשר להם להצביע בדומה לאוכלוסיות חריגות אחרות. קבלת בקשתי תמנע מצב בו אזרח ישראלי מנוע מלהשתתף בבחירות עקב תפקידו. הנושא, בראייתי, חשוב ומשמעותי מאוד".