FiftyOne מוכרת לכם את אמריקה

החברה שמסייעת למותגים מארה"ב למכור את מרכולתם בכל רחבי העולם מבצעת עסקים ב-100 מדינות ומאפשרת לשלם ב-40 מטבעות שונים

אורח שמבקר במסדרונות חברת FiftyOne ברמת החייל בתל אביב עלול להתבלבל ולחשוב שנקלע למסע שופינג אינטנסיבי ברחובות ניו יורק. על הקירות תלויות תמונות של חנויות האופנה ובתי הכלבו המובילים בארה"ב. הלוגו של Macy's מציץ מקיר אחד ומעבר לפינה ממתינים בלומינגדיילס, גאפ וסירס. FiftyOne היא אחת החברות הישראליות הבודדות שיכולה להתהדר ברשימה נוצצת כזו של לקוחות.

החברה שהוקמה על-ידי יובל טל ב-1999 תחת השם E4X וביצעה שינוי אסטרטגי ב-2008, נמצאת כבר צעד וחצי לפני הנפקה לפי שווי של כ-800 מיליון דולר, כפי שנחשף לפני כחודש ב"גלובס".

החברה הישראלית-אמריקנית, שמנוהלת כיום על-ידי מייקל דה סימון, מספקת פתרונות סחר מקוון ברחבי העולם למותגי על אמריקניים בתחום האופנה והלייף סטייל, ולמעשה מאפשרת להם למכור את מרכולתם דרך האינטרנט מחוץ לגבולות ארה"ב וללא קשיים תפעוליים רבים.

"אנשים לא מחפשים דווקא את הסחורה האמריקנית אלא בעיקר את חוויית הקנייה האמריקנית", מסביר דה סימון ומרחיב על הפוטנציאל: "אנחנו מסבירים ללקוחות שלא צריך לחשוב שאולי אנשים מחוץ לארה"ב לא יתעניינו במוצרים שלהם אלא פשוט להסתכל על כמה טראפיק (תעבורת גולשים) מגיע מבחוץ".

- מכירות דרך המערכת שלכם במדינה מסוימת יכולות להוות אינדיקציה לפתיחה עתידית של חנויות פיזיות שם?

דה סימון: "בהחלט. חלק מהלקוחות שלנו החליטו לפתוח סניפים מקומיים מחוץ לארה"ב, בהסתמך על המכירות שעשו דרכנו באותן מדינות. קמעונאים שעשו זאת נהנו מפריחה במכירות כי הצרכנים באותן מדינות כבר הכירו טוב יותר את המותג. גם אם הקמעונאי מחליט לעבוד עם אתר מקומי במדינה מסוימת, זה עדיין לא פוגע במכירות של האתר האמריקני המקורי כי לא תמיד באתר המשני יש את כל מכלול המוצרים שיש באתר הרשמי".

- הצרכנים הישראלים משתלבים במסחר המקוון בתחומים שבהם אתם פועלים?

"אנחנו מוכרים לישראלים כבר כמה שנים. יחסית לגודל המדינה, יש לנו מחזור די יפה. זה תלוי גם במותגים שהישראלים מכירים. הם בעיקר מתעניינים במותגים כמו Saks או bloomingdales. שמעת פעם על רשת overstock? אני מניח שלא. היא מוכרת במיליארד דולר בשנה אונליין בארה"ב אבל הישראלים לא מכירים אותה ולכן נראה פחות רכישות ממנה".

- מה היתרון של אתר קמעונאי שמותאם מקומית?

"הדבר האחרון שאתה רוצה לתת לגולש הוא לקרוא כמה עמודים של שאלות ותשובות כדי להבין אם אותו קמעונאי עושה משלוחים למדינה של הגולש. צריך להפוך את העמוד לכמה שיותר מקומי עבור הגולש מבחוץ".

צמיחה של 75%

פיפטי וואן עובדת מול כ-120 מותגים אמריקניים ומוכרת ל-100 מדינות וב-40 סוגי מטבע שונים. המערכת של החברה מגלגלת מחזור מכירות של 250 מיליון דולר, כשממנו היא רואה הכנסות של 70 מיליון דולר - זינוק משמעותי של 75% לעומת 2011.

עם שיעורי צמיחה כאלה, אין סיבה להיות מופתעים מכך שהחברה כבר נפגשה כאמור עם בנקאי השקעות, בדרך להנפקה מיוחלת. דה סימון עדיין לא חושף את הקלפים ואומר שמצד אחד החברה לא מתכננת גיוס נוסף מעבר ל-40 מיליון הדולרים שהושקעו בה עד כה, אך מנגד מציין כי "אנחנו בוחנים אפשרות של הנפקה. אנחנו נפגשים כבר תקופה ארוכה עם בנקאים, לאו דווקא לצורך הנפקה".