קמינריו מאחסנת במהירות הבזק

החברה שמפתחת פתרון אחסון מקווה שהקונסולידציה האגרסיבית בשוק תאפשר לה להנפיק בוול סטריט עד 2014 ולזכות בתג מחיר נדיב

איתי שושני, סגן נשיא בחברת קמינריו (Kaminario), נראה מרוצה למדי בכנס המחשוב של חברת אורקל שנערך בתחילת החודש בסן פרנסיסקו. קמינריו, שמפתחת פתרונות אחסון נתונים שמבוססים על טכנולוגיית זיכרון של מוליכים למחצה (SSD), הקימה דוכן מרשים למדי, אבל זו הייתה רק החזות.

הדבר האמיתי היה המיקום. הדוכן של קמינריו מוקם מול המתחרה הישירה - חברת Violin ולא רחוק מהדוכן של Fusion IO, שקמינריו משתפת איתה פעולה באופן אינטנסיבי.

אם גודל הביתן בכנס המחשוב הגדול בעולם קובע משהו, החברות נראות במצב די דומה, נתון שאמור לשמח את בעלי המניות של קמינריו.

Violin, שמתכננת לצאת בקרוב להנפקה ציבורית, גייסה השנה 50 מיליון דולר לפי שווי מוערך של 800 מיליון דולר. השווי של Fusion IO, שכבר נסחרת בוול סטריט, נע בחודשים האחרונים בין 2-3 מיליארד דולר. השווי של החברות בתחום, שכל אחת מהן מספקת פתרון שונה בשרשרת המזון של מרחב האחסון, נהנה מפרמיה נדיבה בעקבות הקונסולידציה האגרסיבית שעובר השוק.

ההתרגשות של שושני נבעה בכלל מסיבות אחרות. מבחן הביצועים האחרון של מערכת האחסון מבית קמינריו, ה-K2, העיד כי החברה מסוגלת לספק 2 מיליון גישות לנתונים בשנייה ולבצע שמירה בהיקף כולל של 20Gb לשנייה.

הגודל פחות קובע

בכלכלת האחסון של היום, הגודל כבר פחות קובע, והמדד המרכזי הוא הביצועים. על-פי הודעה לעיתונות שהוציאה קמינריו, הביצועים של המערכת שברו שיא חדש בתחום.

קמינריו, שהוקמה ב-2008 על-ידי דני גולן, המנכ"ל, פיתחה תוכנה שמיועדת לניהול מערכת האחסון ומאפשרת גידול מהיר בהיקף הזיכרונות.

ההתמקדות של החברה בתחילת הדרך הייתה בטכנולוגיית ה-DRAM, שמספקת יתרון של אמינות וביצועים - מוצר שמתאים למערכות יקרות ועתירות יכולות. לפני כשנה, החלה החברה לשלב גם זיכרונות Flash לצד ה-DRAM בעקבות "הפיכת הזיכרון לכלכלי יותר", כדברי גולן, עם האפשרות לאחסן שני ביטים לתא (MLC).

הכסף הגדול שמגיע לתחום האחסון לא פסח על ישראל. XtremIO, חברה ללא מוצר מוגמר וללא מכירות, נרכשה על-ידי EMC תמורת כ-430 מיליון דולר. גם קמינריו נהנית מהתעניינות בין לאומית ולפני כחודש הצטרפה לחברה משקיעה אסטרטגית חדשה - קרן ההשקעות של חברת Mitsui היפנית, שהוסיפה לקופה כ-5 מיליון דולר.

קמינריו גייסה מאז הקמתה כ-70 מיליון דולר, לרבות סכום של 25 מיליון דולר ביוני האחרון.

"יש לנו יתרון טכנולוגי של שנתיים על השוק", משוכנע גולן, "הרבה חברות בסדר גודל בינוני נרכשו על-ידי החברות הגדולות ואנחנו חושבים שיש ואקום שנוצר עם גל הרכישות. אני חושב שההזדמנות הגדולה היא עוד לפנינו. החברות הקטנות והבינוניות דווקא יותר זריזות וחדשניות מבחינת המוצרים".

את ההזדמנות הזו מתכוונת החברה, לפחות כרגע, לנצל לצורך הנפקה בשנתיים הקרובות, אך לא יפתיע אם החברה תיבלע על-ידי ענקית מחשוב כזו או אחרת הרבה לפני כן. "אנחנו רואים שחלון ההזדמנויות שלנו להנפקה הוא עד סוף 2014. התחום מושך הרבה מאוד כסף ויש מעט חברות עם מוצרים בוגרים מספיק שכבר הוכיחו את עצמם. זה כבר לא החלום איתו התחלנו".