ראש ממשלת איטליה לשעבר ברלוסקוני נידון ל-4 שנות מאסר

זאת בגין העלמת מס ■ בנוסף, הוא יורחק מהמערכת הפוליטית למשך 5 שנים ■ לאחרונה דווח כי ייתכן שיתמודד שוב על ראשות הממשלה ■ צפוי לערער על העונש

בית המשפט במילאנו גזר היום (ו') על ראש ממשלת איטליה לשעבר, סילביו ברלוסקוני, 4 שנות מאסר בגין העלמת מס.

ברלוסקוני, לצד בכירים נוספים באימפריית המדיה שבבעלותו, מדיה-סט, הואשם כי לא הצהיר על תשלומים בגין זכויות לשידור סרטים אמריקניים באיטליה, על מנת להימנע מתשלום מסים.

בנוסף, נקבע כי ברלוסקוני לא יוכל להיכנס שוב למערכת הפוליטית למשך 5 שנים, כאשר ברקע הדברים עומדים דיווחים מהתקופה האחרונה על כך שהוא מתכוון להתמודד שוב על ראשות הממשלה בבחירות הבאות במדינה.

עם זאת, באיטליה תיקים מסוג זה עוברים מספר ערכאות של ערעור לפני אישור הכרעת הדין באופן סופי, וברלוסקוני צפוי לערער.

ברלוסקוני בן ה-76 היה מנהיג מפלגת פופולו דלה ליבירטה (מפלגת "העם החופשי"), והוא גם אחד האנשים העשירים באיטליה, עם הון שנאמד ביותר מ-10 מיליארד דולר והחזקות רבות בנדל"ן, בתקשורת, בביטוח ובשירותים פיננסיים. נגד ברלוסקוני נוהלו במשך השנים חקירות משטרה מסועפות ורבות בחשד לשחיתות, וכעת, כאמור, הגיע גזר הדין, לאחר משפט שנמשך כ-6 שנים נגדו ונגד מדיה-סט.

בנובמבר 2011 התפטר ברלוסקוני מתפקיד ראש הממשלה, על רקע המצב הפיננסי הקשה אליו הדרדרה איטליה, וכאשר ברקע פרשות השחיתות אליהן נקשר שמו, כמו גם התנהלותו הנהנתנית שגרמה לירידה בפופולריות שלו בקרב העם.