"כל מה שקשור למובייל ימשוך תשומת לב של משקיעים"

אילן פז, מבנק ההשקעות ברקליס, אמר את הדברים במסגרת כנס הג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס" ■ "הבשורות הטובות הוא ששוק ההנפקות לחברות היי-טק פתוח. אנחנו רואים שוק טוב כרגע"

שנת 2012 מסתמנת כמוצלחת למדי עבור בנקאי ההשקעות שעוסקים בתחום הטכנולוגי, כך עולה מהפאנל בנושא "שווקי ההנפקות הראשוניות", שנערך בכנס הג'רני של ארנסט אנד יאנג ו"גלובס". "הרבעון השלישי נראה די טוב ורוב העסקאות תומחרו יותר ממה שהיה צפוי", אמר אילן פז, מבנק ההשקעות ברקליס, בהתייחסו להנפקות שנעשו לאחרונה בוול סטריט.

פז ציין כי בתחומים מסוימים, בעיקר כאלו שקשורים לשינויים שעוברים על שוק המחשוב הארגוני, יהיה קל יותר למצוא משקיעים פוטנציאלים. "יש סגמנטים כמו גישה לתוכנות מרחוק (SaaS), כל דבר שקשור למובייל, וחברות שיש להן פתרונות לניתוח נתונים בהיקף גדול בזמן אמת (Big Data), שיקבלו תשומת לב של המשקיעים. למרבה ההפתעה גם התחום החברתי לא מת וימשוך תשומת לב". כאן מציין פז את Waze הישראלית כחברה שמספקת אפליקציה חברתית שיכולה לעניין משקיעים.

את הסנטימנט בשווקים הפיננסיים לגבי ההנפקות מסר Diederik Zandstra, מנהל הרישום באזור אירופה והמזה"ת עבור בורסת NYSE Euronext. לדבריו: "הבשורות הטובות הוא ששוק ההנפקות לחברות היי-טק פתוח. אנחנו רואים שוק טוב כרגע". הדברים נאמרו אומנם על שוק ההיי-טק בכללותו אבל עם דגש על בורסת ה-NYSE, שמתחרה כיום מול הנאסדק גם על הנפקות של חברות היי-טק בינוניות. לדברי Zandstra "יש עדיין תפיסה שה-NYSE היא לחברות ענק, אך זה בהחלט לא המצב".

ג'וש קירנאן, שותף בפירמת עו"ד White & Case פנה לחני שטרית בך, סמנכ"לית בבורסה בתל אביב בכדי להבין את מקומה של הבורסה באחד העם בעולם הפיננסי של עולם ההיי-טק כעת. "יש המון חברות היי-טק ישראליות שמחפשות כסף ואני מאמינה שהמקום המתאים לחברות המקומיות הוא בבית", טענה שטרית-בך, שהוסיפה כי בקרוב יתחיל בבורסה שת"פ עם חברת מחקר שאמור לשפר את העניין בחברות ההיי-טק המקומיות.

נציג החברה הנסחרת שהשתתף בפאנל הוא מנכ"ל סודה סטרים, דניאל בירנבאום. בתגובה לשאלה איך מתכוננים בחברה ל-IPO סיפר בירנבאום כי "כאשר נסעתי להתנסות בגלישה בהוואי סיפר לי איזה ילד כי אני צריך להתחייב לגל, ואותו הדבר לגבי הנפקה, צריך להיות מחויב לתהליך, גם אם הוא קשה ויש אתגרים בדרך". למי שתהה, סיפר בירנבאום לאחר מכן, כי זו הייתה הפעם הראשונה בא הצליח לגלוש בים, כך שאולי העצה מוצלחת, בהנפקה כמו בגלישה.

בירנבאום ציין כי בחברה העדיפו להנפיק בוול סטריט, אך גם הנפקה בת"א נשקלה. לדברי עו"ד דן שמגר, עו"ד במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין, עדיף לצאת להנפקה בוול סטריט, ורק אח"כ להגיע לת"א, כי הדרך ההפוכה, לדבריו: "לא כל כך מקובלת על המשקיעים".