הרפתנים הפגינו: "במקום לעזור לקטן ולחלש - מחסלים אותו"

הרפתנים מוחים נגד הכוונה לסגור כ-200 רפתות משפחתיות במסגרת אימוץ דוח קדמי: "מאות יאבדו את פרנסתם כי נתניהו רוצה להראות הישג לפני הבחירות"

מאות בעלי רפתות קטנות הפגינו היום (א') מול משרד ראש הממשלה בירושלים, במחאה על המתווה שמוביל מנכ"ל המשרד, הראל לוקר, במטרה להוזיל את מחיר מוצרי החלב. לטענת הרפתנים, יישום המתווה יפגע קשות ברפתנים הקטנים ולא יוביל להוזלת מוצרי החלב לצרכן.

במסגרת המתווה, שאושר בישיבת הממשלה בשבוע שעבר, ייסגרו כ-200 רפתות קטנות בתמורה לכמיליון שקל לכל משפחה. בנוסף, מחיר ליטר חלב גולמי (מחיר המטרה) יוזל בהדרגה בכ-25 אגורות על פני 4 שנים.

איומים מצד האוצר

הרפתנים הקטנים מתנגדים למתווה ומחו נגדו הבוקר בגיבוי תנועת המושבים. "המושבניקים הרפתנים יוצאים לקרב על חייהם", אמר היום מזכ"ל התנועה, מאיר צור. "הם יילחמו עד הסוף נגד מי שמנסה לפגוע בפרנסה שלהם, בבית שלהם, בציונות, בהתיישבות ובערכים - הכול בשביל הון פוליטי זול: חודשיים לפני הבחירות, ראש הממשלה רוצה להראות הישג".

בתנועת המושבים טוענים כי התאחדות מגדלי הבקר ומועצת החלב הסכימו למתווה לוקר מחשש ששר האוצר יובל שטייניץ יחתום על צו להסרה נרחבת של מכסי מגן על מוצרי חלב. בלשכת שר האוצר השתמשו לטענתם באיום בהרחבה דרמטית של יבוא מוצרי החלב כמנוף לחצים על הרפתנים כדי לאלץ אותם להסכים למתווה.

"לצערי הרב, הצדדים התרצו והסכימו למתווה כי איימו עליהם בגזרות קשות יותר", אמר צור בשיחה עם "גלובס". "אני לא מבין כיצד ינהגו בעלי רפתות קטנות בפריפריה, שמנוהלות על-ידי אבא ובן. בתמורה למיליון שקל הם יצטרכו לוותר על מקור הפרנסה היחיד שלהם, בה בעת שהם לא יודעים לעשות שום דבר אחר מלבד לנהל רפת".

"יש הרבה מאוד תרעומת במגזר הזה", המשיך צור, "הם נחושים לצאת למלחמה על עתידם, כי התפיסה הזאת, שבמקום לעזור לקטן ולחלש מחסלים אותו, היא לא חברתית, כלכלית, התיישבותית וציונית".