בכיר בפראנס 24 ינהל את ערוץ החדשות הבינלאומי הישראלי

ערוץ החדשות הבינלאומי הישראלי החדש צפוי להיות מושק בהוט בשנה הבאה

פטריק דרהי, בעל השליטה בחברת הכבלים הוט, מינה את פרנק מלול, מנהל הפיתוח הבינלאומי של ערוץ הטלוויזיה הבינלאומי פראנס 24, להוביל את מיזם ערוץ החדשות הבינלאומי הישראלי החדש. הערוץ צפוי להיות מושק בחברת הכבלים בשנה הבאה.

דרהי, מבקש להקים ערוץ על-פי המודל של ערוצי חדשות בינלאומיים בשפה האנגלית המשדרים לרחבי העולם ממדינות כמו צרפת, רוסיה וסין, במטרה להציג את החדשות מנקודת מבט מקומית. מטרתו של הערוץ, היא להשיק ערוץ חדשות בינלאומי, רב-לשוני שיסייע להציג מבט אובייקטיבי על ישראל. דרהי הצהיר בשיחות פרטיות, כי ייעודו של הערוץ יהיה "לתרום להתקרבות בין עמי העולם, שתתבסס על כבוד הדדי, שוני תרבותי ושאיפה לשלום".

לפני כשנתיים הביע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ערוץ 1 ישמש כערוץ בסגנון "פראנס 24", שממומן על-ידי משלם האגרה הצרפתי. כעת נראה כי המטלה תיפול דווקא על חברה מסחרית בטלוויזיה הרב-ערוצית.

על-פי כל המודלים הכלכליים המוצעים, נראה כי לערוץ כזה יהיה קושי אמתי להתקיים ללא איל הון שיעמוד מאחוריו ויתמוך בו לאורך זמן. מלול, שהודיע בימים האחרונים על עזיבתו את פראנס 24 הוא מומחה לדיפלומטיה ציבורית והוא חלק מהרשת הציבורית הצרפתית מאז 2007.

בשנת 2001 מונה מלול לתפקיד מנהל לעניינים אסטרטגיים, ביטחון ופירוק הנשק במשרד החוץ הצרפתי, ובשנת 2002 מונה לאחראי תקשורת ועיתונות בלשכת השר לעניינים אירופאים. בין השנים 2002 ל-2005 עבד בתפקידי דוברות במשרד החוץ והפנים הצרפתים, ומאוחר מונה ליועץ לראש ממשלת צרפת.

בראשית השנה מונה למנהל מחקר ופיתוח עסקי של AUDIOVISUEL EXTERIEUR, מוסד ממשלתי האחראי על שידורי הטלוויזיה והרדיו של צרפת בחו"ל.