בנק UBS מתייעל - המניה מזנקת יותר מ-5% בשווייץ

הבנק רשם הפסד של כ-2.32 מיליארד דולר ברבעון השלישי, אך הודיע על מהלכי התייעלות ובהם פיטורי כ-10,000 עובדים במשך 3 שנים

הבנק הגדול ביותר בשווייץ UBS פרסם את דוחותיו הכספיים לרבעון השלישי של השנה מהם עולה כי הבנק רשם הפסד של 2.17 מיליארד פרנק שוויצרי (כ-2.32 מיליארד דולר) וזאת לעומת רווח של 1.02 מיליארד פרנק (כ-1.09 מיליארד דולר) ברבעון המקביל אשתקד. הבנק הודיע על צעדי התייעלות שתורמים לזינוק במניה היום.

במסגרת פרסום הדוחות, הודיע הבנק על פיטורי 10,000 עובדים במהלך 3 השנים הקרובות מה שיפחית את מספר העובדים הכללי בבנק ל-54 אלף. כבר בשבת פורסם דיווח ברשת בלומברג, מפי מקור שלא הזדהה, על כוונת הבנק להכריז על הפיטורים וזאת במסגרת תוכנית התייעלות שהבנק מבצע, לאור הלחצים המופעלים על הבנקים בשוויץ מצד הרשויות להגדיל את ההון העצמי שלהם.

רוב הפיטורים יהיו במחלקת המסחר של הבנק, שבתקופה האחרונה סובלת מהאטה בהיקף הפעילות שלה, ולכן הבנק הודיע על כך שהוא יצמצם את הפעילות שלו בתחום הזה, בנסיון להגדיל את הרווחים שלו. עם השלמת הליך הפיטורים בשנת 2015 הבנק צפוי לחסוך קרוב ל-3.6 מיליארד דולר בשנה.

הבנק גם הודיע על שינויים ארגוניים שעלותם נאמדת בכ-3.3 מיליארד פרנק (כ-3.5 מיליארד דולר) בשלוש השנים הקרובות, כשכבר ברבעון הרביעי של השנה הבנק עלויות השינויים יסתכמו בכ-500 מיליון פרנק (5.34 מיליון דולר) מה שכנראה יוביל להפסדים באותו רבעון.