פורום חברות מדעי החיים: עוד 180 מ' שקל למדען הראשי

פורום מדעי החיים: "אנו מברכים על העברתם של 120 מיליון שקל מאגף התקציבים באוצר למדען הראשי במשרד התמ"ת, אך שבים ומדגישים שישנם עדיין 180 מיליון שקל שהובטחו וטרם התקבלו"

"אנו מברכים על העברתם של 120 מיליון שקל מאגף התקציבים באוצר למדען הראשי במשרד התמ"ת, אך שבים ומדגישים שישנם עדיין 180 מיליון שקל שהובטחו וטרם התקבלו. תעשיית מדעי החיים וההיי טק בישראל נפגעה קשות בעשור האחרון מהקיצוץ המתמשך בתקציבו של המדען הראשי. האוצר נוהג בהזנחה כלפי תעשיות שהוכחו כקטרי צמיחה עיקריים של המשק ובכך פוגע בהצלחתה הכלכלית. במידה ולא יחול שינוי של 180 מעלות בגישת האוצר כלפי התעשייה הרי שבעוד חמש ועשר שנים תעמוד ישראל בפני שוקת שבורה ותאבד את אחד מיתרונותיה הבולטים לעומת שאר מדינות העולם".

יקי ינאי, יו"ר פורום מדעי החיים וסמנכ"ל פלוריסטם, אמר כי "אני שב ומזכיר שהסיכום העקרוני עם האוצר היה על העברתה של תוספת תקציב בסך 400 מיליון שקל למדען הראשי בתמ"ת, מתוכם הועברו עד כה רק 220 מיליון שקל. התעשייה הישראלית מציעה למשק הישראלי ולעולם כולו עשרות ומאות חברות בעלות פוטנציאל אדיר שזקוקות לכספי המדען על מנת לפרוץ או להתפתח".

ינאי הוסיף כי "כבר היום אנו מתחילים לשלם את מחיר השאננות של האוצר כאשר יותר ויותר חברות מעבירות פעילותן לחו"ל או עומדות על סף סגירת הפעילות ופיטורי עובדים. אני קורא לממשלה הבאה לשים בראש סדר העדיפויות הכלכלי את עידוד תעשיית מדעי החיים וההיי טק - למען עתידה של מדינת ישראל".