המשבר בעיצומו: שורה של נתוני מאקרו גרועים באירופה

מספר הבלתי מועסקים בגרמניה זינק ב-20 אלף בחודש אוקטובר לעומת צפי ל-10,000 בלבד ■ גם האקלים העסקי בגוש האירו ירד לשפל של 3 שנים ■ ירידה נרשמה גם במדד אמון הצרכנים של הגוש

נתוני המאקרו הרעים שמתפרסמים היום בגוש האירו ממשיכים לזרום. לאחר שבגרמניה נרשמה עלייה חדה במספר הבלתי מועסקים במדינה בחודש אוקטובר, נרשמה ירידה חדה מהצפוי במדד האקלים העסקי ומדד אמון הצרכנים של גוש האירו לחודש אוקטובר, כשהאקלים העסקי ירד לשפל של 3 שנים.

עלייה חדה נרשמה החודש במספר הבלתי מועסקים בגרמניה אולם שיעור האבטלה במדינה נותר ללא שינוי. מנתונים רשמיים שפורסמו במדינה עולה, כי 20 אלף איש פוטרו מעובדתם במהלך חודש אוקטובר וזאת לעומת צפי לפיטורים של 10,000 עובדים, כשבחודש ספטמבר פוטרו כ-12 אלף עובדים.

למרות העלייה במספר המפוטרים, שיעור האבטלה בכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו נותר יציב ברמה של 6.9%, בהתאם לצפי של האנליסטים, כך פרסמה היום סוכנות העבודה הפדראלית במדינה. על פי הנתונים, מספר המובטלים בגרמניה בחודש אוקטובר עומד על 2.75 מיליון איש לעומת 2.79 מיליון בחודש ספטמבר.

העלייה במספר הבלתי מועסקים באה על רקע ההערכה של הבנק המרכזי הגרמני, הבונדסבנק, לפיה הכלכלה הגרמנית צפויה לרשום התכווצות ברבעון הרביעי של השנה עקב המשבר הכלכלי המחריף בגוש האירו שפוגע בייצוא של גרמניה.

"העסקים בגרמניה מרגישים פחות בטוחים לאחר שהבנק המרכזי האירופי התחיל להתערב על מנת להציל את האירו", אמר דייוויד מילקר, הכלכלן הראשי של חברת ההשקעות Union Investment. "אולם המשבר עדיין לא נפטר ולכן יכול להיות ששיעור האבטלה ירשום עליה במהלך החודשים הקרובים".

בהמשך היום פורסם הסנטמנט העסקי של גוש האירו לחודש אוקטובר שרשם ירידה לרמה של (1.62-) נקודות לעומת (1.34-) נקודות בחודש ספטמבר כשהצפי היה לירידה מתונה יותר לרמה של (1.38-) נקודות. גם מדד אמון הצרכנים של גוש האירו רשם ירידה מעל לתחזיות כשנקבע בחודש אוקטובר על רמה של (25.7-) נקודות כשהצפי היה שהוא יישאר יציב על רמה של (25.6-) נקודות.