לודז'יה רוטקס שוקלת לסגור את רשת ההלבשה התחתונה

זאת אחרי תוכנית הבראה והפסד של 2.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2012

אחרי הפסדים של 2.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2012, חברת ארגמן בוחנת את המשך פעילות רשת חנויות ההלבשה התחתונה שהיא מפעילה בישראל תחת המותג לודז'יה רוטקס.

רשת החנויות מונה 32 סניפים והיא חלק מהותי מפעילות החברה בארץ. פרט לכך, לחברה יש פעילות סיטונאית בתחום ההלבשה התחתונה, והיא מספקת את מוצריה לרשתות המשביר לצרכן, H&O וחנויות פרטיות.

לאחרונה הודיעה רשת H&O לחברה כי בכוונתה להפסיק את רכישת הגרביים מהחברה, מהלך שיביא לפי הערכות לצמצום רכישות H&O בהיקף של כ-50%.

במחצית הראשונה של 2012 הסתכמו מכירות מגזר הסחר של החברה בישראל ב-37.2 מיליון שקל בלבד, לעומת 37 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. היקף המכירות מעיד על פדיון נמוך במיוחד של מרבית חנויות הרשת ועשוי להעיד כי מרביתן הפסדיות.

החברה סבלה במחצית משחיקה ברווח הגולמי, שנגרם לדברי החברה בשל העמקת המבצעים וההנחות אשר ניתנו ללקוחות וכן מעליית מחירי המוצרים שרכשה מספקים בתחום.

בהודעת החברה לבורסה היום (ג') היא ציינה כי היא בוחנת אפשרויות שונות במטרה לצמצם ההפסדים, וכי טרם התקבלה החלטה סופית בעניין.

יצוין כי מהלכים אלה באים לאחר שהחברה החלה בתוכנית הבראה, ובמסגרתה היא העבירה בתחילת השנה את פעילות ייצור מגזר הלבשה ללא תפר מישראל לרומניה, ואולם לפי שעה, אין במהלכים אלה כדי להגדיל את המכירות או לעצור את ההפסדים.

במהלך השבוע שעבר פיטרה החברה עובדים רבים במטה, לרבות חלק מהמעצבים. החברה מעסיקה בישראל כ-200 עובדים, כולל עובדי רשת החנויות.

בהתייחס לדברים אמר מנכ"ל החברה, רענן סובל, ל"גלובס" כי הוא בוחן סגירה של סניפים, וכי החברה תמשיך בפעילות בארץ בקטגוריות שהיא חזקה בהן. לדבריו, הקשיים שהחברה חווה דומים לקשיים שחוות חברות אחרות בשוק.

"יש רשתות שנסגרות, מיתון, סחורה זולה, תנאי מסחר לא טובים ותחרות קשה. נמצא את הדברים החזקים ואותם נפתח ונגדיל, ויש פעילויות שאולי נסגור", אומר סובל.

חברת ארגמן חתמה את המחצית הראשונה של השנה עם עלייה של 6% במכירות, שהסתכמו ב-89.8 מיליון שקל. הרווח הגולמי עמד על 28.5 מיליון שקל, אך הרווח התפעולי הסתכם ב-3 מיליון שקל בלבד. בשורה התחתונה, החברה חתמה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד של 3.7 מיליון שקל.