האם ה-NBA עוקפת את הבייסבול בפופולריות בארה"ב?

בארבע מחמש השנים האחרונות הביאה סדרת הגמר של ה-NBA נתוני צפייה גבוהים יותר מהוורלד סירייס; הרייטינג של גמר הבייסבול עמד העונה על 7.6% בלבד

הבייסבול נחשב באופן מסורתי לענף הספורט השני בפופולריות שלו בארצות הברית, אחרי הפוטבול. אבל לפחות בכל הקשור לנתוני הצפייה בטלוויזיה, ליגת ה-MLB מאבדת מכוחה.

מנתוניה של חברת מדידת הרייטינג נילסן, עולה כי הוורלד סירייס של 2012 (סדרת הגמר של הליגה), שבו זכו סן פרנסיסקו ג'איינטס באליפות לאחר שניצחו 0-4 את דטרויט טייגרס, הביאה את הרייטינג הממוצע הנמוך בהיסטוריה. ארבעת המשחקים ששודרו ברשת FOX הביאו צפייה ממוצעת של 7.6% בלבד (12.7 מיליון צופים), לעומת 10% ממוצע שנרשם בשנה שעברה לוורלד סירייס בין סט. לואיס קרדינלס לטקסס ריינג'רס.

איפה עומד הנתון הזה ביחס לאירועים גדולים אחרים בספורט האמריקאי? סדרת גמר הפוטבול מכללות האחרונה הביאה 8.4% רייטינג ממוצע, שלושת משחקי הפיינל-פור של כדורסל המכללות רשמו 10.1%, ואילו סדרת גמר ה-NBA בין מיאמי היט לאוקלהומה סיטי ת'אנדר רשמה גם היא 10.1%. בארבע מתוך חמש העונות האחרונות, רשמה סדרת הגמר של ה-NBA רייטינג גבוה יותר מסדרת הגמר של הוורלד סירייס.

נתון נוסף שמעיד על ההיחלשות בפופולריות של הבייסבול בארצות הברית הוא העובדה ש-20 מתוך 27 משחקי הוורלד סירייס האחרונים (בחמש השנים האחרונות) הביאו רייטינג חד-ספרתי.

רשת FOX מחזיקה בנתח מזכויות השידור של ה-MLB, שכולל גם את הוורלד סירייס, בהסכם עד שנת 2021, במסגרתו היא משלמת לליגה כ-500 מיליון דולר בשנה.