חשד: רשת ארצית הפיצה חשבוניות פיקטיביות ב-200 מיליון שקל

רשות המסים חשפה רשת ארצית החשודה בקיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות תוך שימוש באנשי-קש ■ אמש הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של 5 חשודים

רשות המסים חשפה רשת ארצית החשודה בקיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות תוך שימוש באנשי-קש, בהיקף של כ-200 מיליון שקל.

הפרשה, שנחקרה על-ידי משרד חקירות מכס ומע"מ ירושלים בחודשים האחרונים בחקירה סמויה, הפכה לגלויה אמש (ג') עם מעצרם של 5 חשודים שעמדו על-פי החשד בראש הרשת.

כפי שעולה מבקשות המעצר, על-פי החשד, מוראד ערמין, תושב מזרח ירושלים, עומד בראש הרשת ומרכז את פעילותה, בסיועם של מספר אנשים, שלכל אחד מהם תפקיד מוגדר בניהול ובהפעלת הרשת.

מהחקירה עלה חשד כי ערמין, בסיוע של מוראד מטור ומחמוד אבו עסב, הקימו רשת נרחבת ומסועפת הפועלת מתוך מזרח ירושלים, שכל עיסוקה ופעילותה הוא בגיוס אנשי-קש, פתיחת חברות-קש על שמם ומכירת חשבוניות מס לעסקים וחברות בישראל, כל זאת תוך קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות לצורך התחמקות מתשלום מס.

3 החשודים המרכזיים נעצרו אתמול, והבוקר (ד') נעצרו שני חשודים נוספים. הראשון, מדן דויטשר, יועץ מס מתל-אביב, חשוד כי טיפל במספר גדול של חברות פיקטיביות, ערך והגיש עבורן דוחות כוזבים למע"מ, מבלי שהיה ברשותו תיעוד מתאים כנדרש. על-פי החשד, דויטשר אף הנפיק ממחשבו חשבוניות מס של מספר חברות, מבלי שקיבל על כך אישור מבעלי החברות.

החשוד הנוסף, יעקב שמואל מאשקלון, היה אחראי עך-פי החשד על גיוס אנשי-קש קשי-יום מהמגזר היהודי ופתח על שמם חברות פיקטיביות, תוך שהוא נעזר במנהלי חשבונות, יועצי מס, עורכי דין ועוד.

מבקשות המעצר עולה,כי מערכת הפצת החשבוניות הפיקטיביות מורכבת משרשרת עבריינית ארוכה הדומה מאד לפעילותו של ארגון פשיעה - בראשה עומד קדקוד המרכז את הפעילות העבריינית, כלומר, אחראי על התשלומים למפיצי החשבוניות, למנהלי החשבונות ולעורכי הדין, מדפיס ומזמין חשבוניות ושולח אותן עם שליחיו להפצה בישראל, אך בפועל אדם זה אינו בא במגע אישי עם הרשויות במדינת ישראל.

בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול והיום, במספר ימים, את מעצרם של ארבעה מהחשודים בהפצת החשבוניות. דויטשר שוחרר ממעצר תחת מגבלות.