למרות קריסת המניות: להשקעה באינטל יש עדיין פוטנציאל?

קריסת מניות המוליכים-למחצה הייתה מוצדקת על רקע ההאטה בביקושים, האתגרים הניידים והמצב הכללי ■ "הטיעונים השוריים לגבי מניית אינטל נותנים את הזכות ליהנות מהספק"

יום רביעי שעבר הוספתי את מניית אינטל לתיק ההשקעות האישי שלי, במחיר של 21.50 דולר. האם השתגעתי?

סיכוני התמונה הגדולה לאינטל ברורים - כמו לכל העסקים שממוקדים במחשבי PC, מחברות מוליכים-למחצה יריבות כמו AMD עד ענקית הלפטופ דל (DELL), שתי מניות שנכוו קשות ב-2012. בעידן שאחרי ה-PC, של מחשוב נייד שהולך ומתרחב בעולם, איך החברות הללו יסתגלו וימצאו צמיחה?

אבל עם השאלה הזו שמרחפת ממעל, יש כמה וכמה גורמים ששכנעו אותי להאמין קצת באינטל, למרות המעבר הטכנולוגי הענקי הזה.

גודל: אינטל היא יצרנית חצאי-המוליכים הגדולה ביותר על פני כדור הארץ, עם נתח שוק של 15.9% ב-2011, שהיה גדול מהנתח המשותף של שתי יריבותיה הקרובות ביותר, סמסונג וטקסס אינסטרומנטס (9.3% ו-4.5% בהתאמה). השוק הנייד עלול אמנם לכרסם בנתח השוק הזה במרוצת הזמן, אבל זה לא קורה היום. למעשה, הנתח של אינטל ב-2011 עלה לשיא של עשר שנים, לפי כתב העת המקצועי iSuppli.

דיבידנד: תשואת הדיבידנד של ענקית הטכנולוגיה הזו היא 4.2% מרשימים כעת. זה כשלעצמו אטרקטיבי, אבל אינטל גם מגדילה אותו. בסוף 2007 היא שילמה 11 סנט למניה לרבעון. כעת היא משלמת 22 סנט. עלייה של 100% בחמש השנים האחרונות - תקופה שבה כמה וכמה חברות צמצמו או ביטלו את הדיבידנדים שלהן בשל המשבר הפיננסי - אינה דבר של מה בכך. אותם 22 סנט הם 40% מהרווח הכולל של אינטל, ולכן הדיבידנד לא רק בר-קיימא, אלא גם עשוי לעלות בשנים הבאות.

תמחור: ההנחיה של הנהלת אינטל לשנה הבאה מאכזבת, אבל לפי התחזית העדכנית, הרווח ב-2013 יהיה 2.03 דולר למניה. פירוש הדבר הוא שהמניה נסחרת כעת במכפיל רווח עתידי שנמוך מ-10. זאת ועוד: למניית אינטל יש יחס מכפיל רווח לצמיחה (PEG) של 0.85 בחמש השנים האחרונות ויחס של פחות מ-1.1 בשנה האחרונה - מה שאומר שהיא נסחרת ברמה בהחלט הוגנת אחרי הירידות האחרונות שלה.

ביצועים בסיסיים: אינטל קטעה רצף של 11 רבעונים רצופים של גידול שנתי בהכנסות בדוחות האחרונים שלה, אבל כדאי לשים לב עד כמה צמחו הרווח וההכנסות מאז 2009, כאשר היא רשמה הפסד רבעוני קטן ברבעון השני. להוציא את המפולת הדובית של סוף 2008 ותחילת 2009, מניית אינטל נסחרה בפחות מ-20 דולר רק באוגוסט-נובמבר 2010. מאז, גם ההכנסות וגם הרווחים השתפרו במידה ניכרת.

מזומנים: אינטל החזיקה 10.5 מיליארד דולר במזומן או שווי ערך ב-30 בספטמבר. בשנת העסקים 2011 היא ייצרה תזרים מזומנים תפעולי של כמעט 21 מיליארד דולר, וצפויה לייצר תזרים דומה בשנת העסקים הנוכחית. קשה לכנות זאת עסק בצרות, שהיתרות שלו יורדות בגלל רכישות טיפשיות של מניות מהציבור או נטל חוב.

תקוות ביחס למיקרוסופט

מה יקרה אם מחשב הלוח של מיקרוסופט, Surface, יצליח לתפוס בשוק העסקי/תאגידי? זו לא תקווה לא מציאותית, מפני שהמחשב הזה הוא למעשה אייפד מבוסס מערכת אופיס עם מקלדת מגע בתוך כל החבילה. וכמובן יש לו אינטל בפנים, מה שיכול לתת לגיטימציה לכניסת אינטל לשוק הנייד. אולי זה נאיבי לצפות למהפך במיקרוסופט, אבל אני רואה סימני חיים. אולי לא מספיק כדי לקנות מיקרוסופט, אבל בכל זאת סימני חיים.

אז אני חוזר על השאלה - האם השתגעתי כשקניתי אינטל? אני מבין את הסיכונים, ואני יודע שהשחיטה של מניות המוליכים-למחצה הייתה מוצדקת על רקע ההאטה בביקוש העולמי, האתגרים הניידים והמחלה הכללית. אבל כמשקיע לטווח הארוך אני רואה כאן הרבה פוטנציאל לעוד 12-24 חודשים.

במצב הרגיל, מניות שרושמות שפל של 52 שבועות יכולות להמשיך לרדת בחודשים הבאים, אבל אני מרגיש שהטיעונים השוריים לגבי מניית אינטל נותנים לי את הזכות ליהנות מהספק. זה לא שאינטל לא התחילה להסתגל לעולם החדש - היא פיטרה יותר מ-5,000 עובדים ב-2009 וקנתה את מק'אפי ב-2010. אני מניח שהתרחיש הגרוע ביותר למניה הוא ביצוע חלש שיקוזז על ידי הדיבידנד הנדיב.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2012