חדשות טובות לאובמה: אמון הצרכנים טיפס לשיא מאז 2008

הסקר של ADP, המבוסס על שיטת חישוב חדשה הצביע על יצירת 158 אלף משרות חדשות במגזר הפרטי בחודש אוקטובר ■ התביעות החדשות לדמי אבטלה רשמו ירידה

אובמה יכול לחייך לקראת הבחירות: יום עמוס בנתוני מאקרו חיוביים היה היום עם פרסום מספר נתונים בתחום התעסוקה שמהווים הקדמה לקראת פרסום שיעור האבטלה בארצות הברית לחודש אוקטובר, שיהיה הפרסום האחרון לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית ביום שלישי. אך לא כל הנתונים שיפורסמו היום יעסקו בתעסוקה שכן בנוסף לסקר ADP והתביעות החדשות לדמי אבטלה, יפורסמו גם מדד מנהלי הרכש של חודש אוקטובר, הוצאות הבנייה לחודש ספטמבר ומדד אמון הצרכנים לחודש אוקטובר.

הנתון הראשון שפורסם היום הינו סקר ADP שבודק את מספר המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי. הנתון של חודש אוקטובר עלה ל-158 כשהצפי של האנליסטים היה ל-143 אלף. החברה שמבצעת את הסקר תיקנה בפעם השנייה תוך 24 שעות את הנתון של חודש ספטמבר וזאת לאחר שאתמול הודיעה החברה על שינוי שיטת החישוב מה שגרם לכעס בקרב האנליסטים, ועל כן צריך לציין שהנתון הנוכחי מבוסס על שיטת החישוב החדשה.

בהתפלגות של תוצאות הסקר ניתן להצביע על עלייה בהיקף המשרות בתחום הבנייה לעומת ירידת שנרשמה בהיקף המשרות בתחום הייצור לעומת חודש ספטמבר. 144 אלף מהמשרות הללו היו בתחום השירותים ואילו 14 אלף היו בתחום הייצור.

בהמשך התפרסמו נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-27.10. התביעות החדשות רשמו ירידה לרמה של 363 אלף תביעות חדשות לעומת 369 אלף בשבוע שקדם לו כשהצפי היה לעלייה לרמה של 375 אלף תביעות חדשות.

לאחר מכן התפרסם מדד מנהלי הרכש לחודש אוקטובר שרשם עלייה לרמה של 51.7 נקודות זאת כשהצפי היה לירידה מתונה לרמה של 51 נקודות מרמה קודמת של 51.5 נקודות שנרשמה בחודש ספטמבר. נזכיר שכל קריאה מעל ל-50 נקודות מצביעה על צמיחה בתחום.

בנוסף לו פורסמו גם נתוני הוצאות הבנייה לחודש ספטמבר והם הצביעו על עלייה של 0.6% בהיקף ההוצאות וזאת לעומת צפי לעלייה של 0.8% לאחר עלייה של 0.1% שנרשמה בחודש אוגוסט. גם מדד אמון הצרכנים של חודש אוקטובר התפרסם היום והוא הצביע על עלייה לרמה של 72.2 נקודות לעומת רמה של 68.4 נקודות בחודש ספטמבר, כשהצפי היה לעלייה לרמה של 72 נקודות. מדובר ברמה הגבוהה ביותר עבור המדד מאז 2008.