הנשיא פרס למנכ''ל אינטל: ניתן סיוע להקמת המפעל הבא

פרס: "אין מדינה מתאימה יותר להקמת המפעל הבא של אינטל מישראל. ישראל תיתן את מלוא העדיפות והסיוע לכך" ■ אינטל תשקיע כ-20 מיליון שקל בתוכנית לימודים משותפת

נשיא המדינה שמעון פרס קיים הבוקר (ה') פגישת עבודה עם מנכ"ל אינטל העולמית פול אוטיליני.

בפתח הפגישה קיבל הנשיא ממנכ"ל אינטל העולמית את הצ'יפ הקטן והמתקדם של אינטל פרי פיתוח ישראלי ואמר: "הקמת מרכז המחקר ופיתוח הראשון של אינטל בשנת 1974 בישראל בחיפה הייתה בחירה חשובה בהיסטוריה של מדינת ישראל. מאז הוקמו מרכזים נוספים במרכז הארץ ובקרית גת ובהם עובדים 8500 מהמוחות הטובים שיש למדינת ישראל. אנו גאים בהם מאד".

הנשיא קרא לנשיא אינטל להקים גם את המפעל הבא בישראל ואמר כי "אין מדינה מתאימה יותר להקמת המפעל הבא של אינטל מישראל. ישראל תיתן את מלוא העדיפות והסיוע לכך. מדינת ישראל קטנה בגודלה ובמשאבי טבע, אך גדולה בהון האנושי. ישראל היא אומת סטארט אפ, בנינו מעצמת הייטק שהתחילה מכלום- והכל בזכות יצירתיות ותעוזה ישראלית".

נזכיר כי אינטל שוקלת להקים את המפעל הבא שלה דווקא באירלנד ולא בישראל. מנכ"ל אינטל הודה לנשיא ואמר כי "המרכזים השונים של אינטל בישראל הם מהטובים שיש לאינטל בעולם, שיתוף הפעולה בין אינטל למדינת ישראל חשוב ומבורך".

נשיא אינטל הודיע גם היום שהחברה תשקיע כ-20 מיליון שקל במשך 4 שנים בתוכנית לימודי טכנולוגיה והנדסה בתיכון. הפיילוט יתחיל ב-25 בתי ספר בדרום הארץ וילווה אותם במשך 6 שנים.