כחלון בעורף האויב?

תארו לכם תרחיש שבו המפלגה של כחלון היא עוד ספין של ביבי

לפעמים אני חולמת על בנימין נתניהו הקוסם. תמיד על פניו חיוך יודע כל והוא תמיד מלהטט. לפעמים הקסם מצליח ולפעמים לא, אבל ביומיים האחרונים אני משוכנעת לחלוטין - ביבי הוא קוסם, שיעשה קסמים מופלאים כדי להיות שוב ראש ממשלה בישראל, גם אם אנחנו לא נראה את הכבלים הרופפים שמחברים בין ראש הממשלה לכסאו.

המהלך של משה כחלון בהדלפת נתוני המדגם שנערך עבורו וחוזה לו 27 מנדטים, אם יחבור לציפי ליבני למפלגה חברתית - נראה לי כמו עוד תרגיל מבריק של הקוסם. אולי בגלל שהפכתי לספקנית בכל הנוגע לפוליטיקה, קשה לי להאמין שזה צעד עצמאי כחלון, שבו נתניהו אינו מעורב כלל.

שילוב הכוחות עם אביגדור ליברמן, שהביא לייסודה של "הליכוד-ביתנו", הקים על נתניהו רבים מחברי הליכוד. מי שעמד על הבמה באותו אירוע הצבעה מכונן היה השר הכוכב, הפורש זה מכבר מהמירוץ, כחלון, שסימן בעמידתו על הבמה אל מצביעי הליכוד, שלמרות הפרישה מהמרוץ לבחירות, את הבית הוא אינו עוזב. כל זה היה ביום חמישי האחרון.

רבים מחברי הליכוד הדתיים והמסורתיים לא הבינו איך נכנס הצלם להיכל ואיך אפשר לחיות עם 'אוכלי בשר חזיר' בתוך הבית. חלק מהסקרים והפרשנים חזו ירידה של מנדטים למפלגה המאוחדת ובשמאל התחילו ללחשש על סיכוי להחליף את נתניהו.

אבל, האם מתבשל כאן למעשה מהלך גדול ומבריק יותר, שבו כחלון מקים מפלגה, עם שותפים כאלה ואחרים - ומפר את האיזון בין המפלגות? כחלו,ן נסיך ההמונים, בן מעמד הפועלים שהצליח, יחתוך מנדטים ממאוכזבי הליכוד, מיחימוביץ' החברתית ומש"ס המזרחית. מפלגתו אולי לא תגרוף 27 מנדטים ותסתפק ב-7-8, אבל שעתה הגדולה תבוא דווקא אחרי הבחירות. אם וכאשר יתלבט הנשיא פרס על מי להטיל את הרכבת הממשלה, תנו לי לנחש מי יעמוד שם ראשון לצידו של נתניהו.

כן, זה הניחוש שלי: ביבי על פודיום המנצחים ולצידו כחלון, המגיש לו על מגש של כסף את המנדטים שגרף מכולם, מאוכזבי הליכוד והשאר. בתמורה יקבל הבן ש"סרח" את הפרס ראוי - תפקיד שר האוצר. לשטייניץ ימצאו כבר תפקיד ייצוגי חדש, אבל הקוסם ייצא שוב המרוויח הגדול: מימינו יהיה ליברמן כשר החוץ, לשמאלו כחלון, אביר ההמונים, כשר האוצר ולפניו קואליציה רחבה של המוני מנדטים שיאפשרו לו לשלוט במדינה ללא אופוזיציה.

חושבים שאני הוזה?