קרן יורק מורווחת כ-160 מיליון שקל באג"ח אי.די.בי פתוח

לצורך אישור מינויה לנציגות האג"ח, חשפה יורק כי היא מחזיקה אג"ח בערך מתואם של 800 מיליון שקל ■ הפניקס מחזיקה אג"ח ב-301 מיליון ערך נקוב ■ וגם: כך רכשה יורק בשקט בשקט כ-20% מהחוב של אי.די.בי פתוח

ההצבעה על מינוי הנציגות המשותפת של ארבע סדרות האג"ח של אי.די.בי פתוח, שבשליטת נוחי דנקנר, חשפה אמש את הפוזיציה של קרן יורק - קרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית, אשר ג'רמי בלנק הוא נציגה בישראל. בחודש שעבר נחשף כי הקרן רכשה אג"ח של אי.די.בי פתוח בכ-400 מיליון שקל, ואמש התברר גם האופן שבו ביצעה את המהלך.

לאי.די.בי פתוח ארבע סדרות אג"ח בהיקף כולל של כ-4 מיליארד שקל (ערך מתואם). יורק ריכזה את הרכישות שלה בשתי סדרות - סדרה ז', שהינה סדרת האג"ח הגדולה ביותר ופירעון הקרן שלה מתפרס על השנים 2013-2018; וסדרה י', שהינה סדרה שקלית אשר צפויה להיפרע בשבעה תשלומים שנתיים החל בדצמבר הקרוב ועד דצמבר 2018.

כל מהלך או הסדר - לאישור הקרן

על פי הדיווח שהועבר לבורסה, יורק רכשה 488 מיליון ע"נ (30.1% מכלל סדרת האג"ח) באג"ח מסדרה ז', ו-211 מיליון ע"נ (28.7% מכלל סדרת האג"ח) בסדרה י'. סך הכול מדובר באג"ח שערכו המתואם כ-800 מיליון שקל.

המשמעות המעשית של הפוזיציה של יורק היא שכל מהלך או הסדר שאותו ירצה דנקנר לקדם מול נושי אי.די.בי פתוח (אם החברה לא תוכל לעמוד בתשלומי האג"ח על פי לוח הסילוקין), יצטרך לקבל את הסכמת הקרן, שכן החלטות משמעותיות צריכות להתקבל ברוב של 75%. הקרן מחזיקה ב-20.7% מחוב האג"ח של אי.די.בי פתוח.

אם אי.די.בי פתוח תעמוד בהתחייבויותיה, צפויה יורק לרשום רווח הון משמעותי, וזאת מבלי להתערב בענייני החברה. יורק רכשה את האג"ח בתמורה לכ-400 מיליון שקל, במחיר הנמוך ביותר מ-50% מערך הפארי שלהם. מאז פורסמו בתקשורת הרכישות של יורק (מהלך אשר הביא לעלייה משמעותית בכלל סדרות האג"ח של אי.די.בי פתוח), זינקו שתי סדרות האג"ח בכ-40%, מה שיצר ליורק רווח הון של 160 מיליון שקל בקירוב.

ככל הידוע יורק לא מימשה בינתיים אג"ח שרכשה, למרות הרווח הגבוה בפרק זמן קצר יחסית. שתי סדרות האג"ח נסחרות כעת בתשואה של 27% ו-30%, כך שאם אי.די.בי פתוח תוכל לעמוד בהתחייבויותיה, תוכל הקרן לרשום רווח גבוה יותר. במקרה שהקבוצה תיקלע לקשיים בפירעון התחייבויותיה בזמן, צפויה קרן יורק לנקוט בצעדים אקטיביים על מנת להפוך את ההשקעה לרווח.

במסגרת אישור הנציגות המשותפת, נחשפה גם הפוזיציה של שני הגופים האחרים שהגישו את מועמדותם לנציגות - הפניקס ופסגות. על פי הדיווח, מחזיקה הפניקס ב-301 מיליון ע"נ (בעיקר בסדרות ז' וט'), המהווים 9.1% מחוב האג"ח של אי.די.בי. פתוח; פסגות מחזיקה ב-195 מיליון ע"נ, המהווים 5.8% מחוב האג"ח של אי.די.בי פתוח.