הדס ארזים העמיד לאספן גרופ אשראי בסך 25 מיליון שקל

ההלוואה, בריבית של 8.2%, סייעה במימון רכישת המרכז הלוגיסטי של חברת "טימברלנד" בהולנד

מצוקת האשראי הגוברת בחודשים האחרונים, מובילה לעלייה בהיקף ההלוואות החוץ בנקאיות הניתנות על ידי גופים מוסדיים שלא בדרך הנפקת אג"ח. ל"גלובס" נודע, כי בית ההשקעות הדס ארזים העניק לחברת הנדל"ן אספן גרופ הלוואת "בלון" של 25 מיליון שקל.

האשראי מיועד לעסקה גדולה עליה דיווחה אספן בתחילת החודש, לרכישת מרכז לוגיסטי של חברת האופנה "טימברלנד" בהולנד תמורת כ-130 מיליון שקל.

הנכס הנרכש, בשטח של כ-39 אלף מ"ר, מניב דמי שכירות שנתיים של 11.1 מיליון שקל (כ-2.2 מיליון אירו), המשקפים תשואה של כ-8.6% על ההשקעה. ההלוואה של הדס ארזים נושאת ריבית של 8.2% והיא תעמוד לפירעון בעוד כשבע שנים. אם תמכור אספן את הנכס בתקופה זו, יקבל בית ההשקעות 19% מהרווח, אם יהיה כזה.

מתרחבת ומרוויחה

אילן ארצי, מנכ"ל הדס ארזים קופות גמל, אישר את הפרטים ומסר כי "התרשמנו מאוד ממנכ"ל אספן, אילן גיפמן, והצוות שלו, מהחברה ומהעסקה הספציפית הזאת, שהיא מצוינת לשני הצדדים. אספן לא משקיעים הון עצמי גבוה ויכולים לעשות תשואה דו ספרתית. אנו נותנים הלוואה בריבית גבוהה עם ביטחונות מאוד חזקים, של שעבוד על 25% מהפעילות של אספן בהולנד ועל עוד שני נכסים בישראל. מצוקת האשראי יוצרת עבורנו הזדמנויות, וזה טוב לעמיתים".

כמו מרבית חברות הנדל"ן המקומיות, הרחיבה אספן בשנים האחרונות באופן משמעותי את היקפי פעילותה, בעיקר בחו"ל. מ-2007 היא הגדילה פי שלושה את מצבת נכסיה, ל-1.5 מיליארד שקל, ובהתאמה צמחו הכנסותיה בשיעור דומה לרמה שנתית של כ-120 מיליון שקל.

החברה, שבשליטת רוני צארום, סיימה את המחצית הראשונה של 2012 עם שיפור של 30% בהכנסות ל-67 מיליון שקל. בשורה התחתונה גדל הרווח שלה ב-14% לסך של 16 מיליון שקל, כשאת 2011 כולה סיכמה החברה ברווח של 40 מיליון שקל.

שלוש סדרות האג"ח של אספן נסחרות בתשואה של עד 9.4% (בסדרה ג' שהיקפה כ-6 מיליון שקל בלבד, התשואה מגיעה ל-14%), כשחוב האג"ח מסתכם בכ-325 מיליון שקל. במקביל להתרחבות בחו"ל, החברה מימשה השנה מספר נכסים בישראל בהיקף של כ-70 מיליון שקל.