מה מגלה ההיסטוריה על נובמבר? האם השוורים ידהרו?

מאז 1950 חודש נובמבר היה החודש השני הטוב ביותר למשקיעים, כאשר המדד שרשם את העליות המרשימות ביותר היה מדד הבנצ'מרק בארה"ב - ה-S&P 500

שוקי המניות פתחו אתמול את חודש נובמבר במגמה חיובית כאשר המדדים המרכזיים באירופה וארה"ב ננעלו בעליות, חרף האווירה הפסימית בארה"ב שנגרמה כתוצאה מסופת ההוריקן "סנדי" והנזקים האדירים שהותירה מאחוריה. כעת, המשקיעים שואלים את עצמם האם המגמה תימשך והחודש יסתיים בניצחון של השוורים?

אם שואלים את אלו שמשקיעים לפי אסטרטגיית " 6 החודשים הטובים" התשובה לכך היא חיובית. לפי אסטרטגיה זו, המדדים המרכזיים בוול סטריט, בייחוד הדאו ג'ונס, מציגים את התשואה הטובה ביותר בין ה-1 בנובמבר ל-30 באפריל. לאחר מכן המשקיעים שנוקטים באסטרגייה זו מממשים רווחים (אם יש כאלו) ומצמצמים את תיק ההשקעות, עד ל"עונת ההשקעות הבאה".

ומה אומרת ההיסטוריה על חודש נובמבר? מאז 1950 חודש נובמבר היה החודש השני הטוב ביותר למשקיעים, כאשר המדד שרשם את העליות המרשימות ביותר היה מדד הבנצ'מרק בארה"ב - ה-S&P 500, אולם גם הדאו ג'ונס רשם עליות נאות.

ב-12 השנים האחרונות, הדאו עלה בכ-1.24% בחודש נובמבר, בעוד הנאסד"ק וה-S&P 500 השיגו תשואה ממוצעת של כ-0.2% ו-0.7% בהתאמה. עם זאת, חשוב לזכור שאם מנכים את הנפילות שנרשמו בהתפוצצות בועת הדוט.קום ב-2000 ובמשבר הסאב-פריים ב-2008, המספרים גבוהים בהרבה.

ומה לגבי הסקטורים המועדפים בנובמבר? המתכות והתעשייה השיגו את התשואות הגבוהות ביותר בנובמבר, עם תשואה ממוצעת של 2% ו-3% בהתאמה.