אסטרטג מניות: "הראלי הגדול יגיע לאחר הבחירות בארה"ב"

טום לי, אסטרטג המניות הראשי של בנק ההשקעות JP מורגן, טוען כי כעת המשקיעים סובלים מחוסר ודאות לגבי הנשיא הבא ולגבי הצוק הפיסקלי ■ לאחר הבחירות הוודאות תגדל, וכסף חדש יוזרם לשווקים

בעוד הבחירות לנשיאות בארה"ב הגיעו לישורת האחרונה ושני המתמודדים נאבקים במרוץ צמוד שתוצאותיו יתבררו רק ביום שלישי, הדיון לגבי מי משני המועמדים טוב יותר לשוקי המניות מתחמם בקרב האנליסטים, המומחים והמשקיעים.

אחד מאותם אנליסטים הוא טום לי, אסטרטג המניות הראשי של בנק ההשקעות JP מורגן ואחד האנליסטים המוערכים בוול סטריט. לי סבור כי כלל לא משנה מי יזכה בבחירות, התוצאות עצמן מהוות סיבה טובה שתתמוך בראלי בשווקים.

מה ההגיון בכך? לי טוען שכעת המשקיעים "סובלים" מחוסר וודאות לגבי מי יהיה הנשיא הבא של ארה"ב, וחוסר וודאות של המשקיעים, בייחוד ל"צוק הפיסקלי" הקרב ובא, מתורגמת לירידות בשווקים. לכן, כאשר ייבחר נשיא חדש, הוודאות תגדל וכסף חדש יוזרם לשווקים ויתמוך בראלי.

"אנו נמצאים פחות משבוע לבחירות לנשיאות ולקונגרס בארה"ב ומעולם לא היו בחירות שבהם ההפרש שבין המועמדים בסקרים הוא פחות מ-100 BP", כתב האנליסט המוערך במזכר ששלח ללקוחותיו. "באופן היסטורי, שוקי המניות נכנסו לראלי ביום שאחרי הבחירות, ללא קשר כלשהו למנצח, אם כי סביר להניח שהוא ירוויח מהירידה בחוסר הוודאות".