בגלל "סנדי": ארה"ב תשחרר לראשונה עתודות דלק לחימום

משרד האנרגיה הודיע כי ישחרר כ-7.5 מיליון ליטר של דלק על מנת לעזור למאמצי השיקום של כוחות הביטחון ■ המשרד הודיע כי הוא מתכוון לשחרר כמויות נוספות במידת הצורך

משרד האנרגיה בארצות הברית הודיע כי על מנת לעזור למאמצי השיקום של האזורים שנפגעו מהסופה "סנדי" הוא מתכוון לשחר חלק מעתודות הנפט שנועד לחימום ממאגר שנמצא בצפון מזרח המדינה. על פי ההודעה של המשרד, העתודות שישוחררו מיועדים עבור ציוד חירום ובניינים שכוללים בין היתר, גנרטורים חשמליים, משאבות מיים, בניינים של מנהל השירותים הכלליים ודלק עבור מכוניות של כוחות ההצלה.

"ההודעה של היום הינה חלק ממהלך נרחב יותר של הממשל הפדרלי לעזור לאלו שנפגעו מהסופה "סנדי", אמר שר האנרגיה האמריקאי סטיבן צ'ו. "ההלוואוה הזו מצד מאגר הנפט לחימום ביתי בצפון מזרח המדינה יבטיח שכוחות הסיוע המקומיים והפדראלים יקבלו גישה לנפט שיעזור להם להמשיך ולספק את הסיוע הדרוש למאמצי השיקום".

בשלב הראשוני, ישוחררו 2 מיליון גלון (כ-7.5 מיליון ליטר) של נפט אך משרד האנרגיה ישחרר כמויות נוספות במידת הצורך. המאגר שממנו ישוחררו העתודות הוקם בשנת 2000 כחלק ממערך עתודות הנפט האסטרטגי של ארצות הברית שנועד להבטיח אספקה סדירה של נפט במקרים של שיבושים באספקה כתוצאה מאירוע חירום או כל אירוע אחר. מדובר בפעם הראשונה שבה ארצות הברית משתמשת במאגר הזה.