לאחר השקת ה-Surface: מיקרוסופט מתכננת סמארטפון

על פי דיווח ברשת "בלומברג" מיקרוסופט כבר מכינה תוכניות למקרה בו יצרניות הטלפונים החכמים שעובדים עם מערכת ההפעלה של החברה ייכשלו ■ על פי מקורות הקרובים למיקרוסופט מדובר בשינוי מהותי באסטרטגיה של החברה

מיקרוסופט מכינה תוכניות גיבוי: לאחר ההשקה המוצלחת של הטאבלט החדש של החברה, והביקורות המחמיאות שקיבל, מיקרוסופט עובדת בימים אלה על תוכניות ליצירית טלפון חכם משלה, כך מדווחת היום רשת "בלומברג". על פי הדיווח שמבוסס על מקורות אנונימים המקורבים לנושא, החברה מתכננת את הסמארטפון החדש בתור גיבוי במידה והאסטרטגיה הנוכחית שלה תיכשל.

על פי הדיווח באתר של "בלומברג", מיקרוסופט מתכננת את הסמארטפון החדש שלה על מנת להגדיל את נתח השוק שלה בתחום המכשירים הסלולרים. על פי אותם מקורות יודעי דבר, שביקשו להישאר בעילום שם, החברה מכינה את המכשיר החדש בתור גיבוי במידה והאסטרטגיה הנוכחית שלה לספק את מערכת ההפעלה שלה ליצרניות טלפונים סלולרים כמו נוקיה ו-HTC תיכשל.

אחד מהמקורות אמר לרשת "בלומברג" כי מיקרוסופט לא רוצה לחכות למצב שבו אחת מיצרניות הטלפונים הסלולרים לא תעמוד ביעדים ואז להתחיל לתכנן את הסמארטפון שלה, ולכן היא החלה את התכנון שלו כבר מעכשיו. הדוברים של נוקיה ו-HTC סירבו להגיב לדיווח.

זו לא הפעם הראשונה בה עולים דיווחים על כוונת מיקרוסופט להיכנס לתחום הטלפון הסלולרי. הוול סטריט ג'ורנל דיווח בעבר כי שותפות מיקרוסופט באסיה כבר החלו לבדוק מרכיבים עבור סמארטפון עתידי של החברה.

אולם הכיוון החדש שבו נוקטת מיקרוסופט לא אמור להפתיע אף אחד שכן במכתב ששלח מנכ"ל החברה סטיב באלמר למשקיעים בחודש שעבר הוא ציין כי האסטרטגיה החדשה של מיקרוסופט כוללת מעבר לייצור יותר מוצרי חומרה, דבר שמתיישב עם הדיווח של "בלומברג".

"מדובר בשינוי משמעותי, גם במה שאנחנו עושים וגם בדרך שבה אנו מגדירים את עצמנו - בתור יצרנית של שירותים וחומרה", כתב באלמר במכתב למשקיעים. למרות זאת, באלמר שיבח את הביצועים של שותפות החומרה של מיקרוסופט, במיוחד HTC. בראיונות שהעניק באלמר לאחרונה למספר ערוצי טליוויזיה ואתרי אינטרנט, הוא לא פסל את האפשרות שמיקרוסופט תייצר טלפון משלה.