אפסילון: פישר לא יצליח לרסן את עליית מחירי הדירות

האנליסטים מעריכים כי כל עוד הממשלה לא תתערב "באופן נחרץ", מחירי הדירות לא יירדו

"המגבלות החדשות של בנק ישראל טובות ליציבות הבנקים ולכך שלקוחות יותר איתנים ככל הנראה יהוו את הביקוש העתידי לדירות, אך אנו מטילים ספק ביכולתם של צעדים אלו לרסן את המגמה של עליית מחירי הדירות. כל עוד הממשלה לא תתערב באופן נחרץ בענף, אנו לא רואים סיכוי לשינוי", כך טוענים בבית ההשקעות אפסילון בסקירה שפרסמו היום (א') למשקיעים.

הסקירה נכתבה פחות משבוע לאחר שבנק ישראל הטיל מגבלות חדשות בשוק המשכנתאות ובמקביל הפתיע כשהוריד את הריבית במשק ב-0.25%. באפסילון מעריכים כי "לנגיד תהיה בטווח הקרוב דילמה גדולה מאוד שתגיע מכיוון הדיור", בעיקר בשל הירידה בהתחלות הבנייה.

האנליסטים טוענים כי אם מחירי הדירות ימשיכו לעלות, יהיה זה זרז לקיצור מח"מ בתיק ההשקעות מתוך הנחה שבנק ישראל עלול לדבוק באפשרות הזגזוג במדיניות המוניטארית. לפיכך, בתרחיש זה ממליצים האנליסטים לקצר את המח"מ באג"ח השקלי ל-3.5 שנים.

אופציה שנייה, במידה ונתוני המאקרו בחו"ל ימשיכו להיות טובים מהצפוי, הינה "הטיית התיק ברכיב המנייתי לחו"ל", לפי אפסילון.

באפסילון מתייחסים גם להיחלשות של השקל מול סל המטבעות בימים האחרונים וטוענים כי מדובר במהלך "טבעי לאור הייסוף החד בשקל בחודשיים האחרונים". לפי האנליסטים,
"הורדת הריבית עלולה לערער את שיווי המשקל שנשמר לאחרונה ולהפחית את כניסת ההשקעות הזרות לארץ". במצב זה, הם ממליצים להחזיר את התיק הסולידי למשקל שווה בין האפיק הצמוד לשקלי.

"בנק ישראל הצליח להפתיע אותנו, וכמובן שלאור הסיבות שצוינו מעלה יתכן שהמילה האחרונה עדיין לא נאמרה", כותבים האנליסטים. "הורדת הריבית מהווה רוח גבית להמשך ירידת תשואות בשוק המקומי וככל הנראה תעודד את המשך ההתפתחויות החיוביות במשק הישראלי".