גאדג'טים: סמסונג גלקסי נוט 2 - חוויית טאבלט בסמארטפון

למרות שהנוט 2 הוא סמארטפון נהדר, הוא עדיין מכשיר נישה שמתאים למי שמוכן לסחוב בכיס חצי סמארטפון-חצי טאבלט ■ מי שיצליח להתרגל לאחוז במכשיר כה גדול שלא מאפשר תפעול ביד אחת, ייהנה מאחד המכשירים היותר טובים בשוק

בתחילת השנה השיקה סמסונג את הגלקסי Note, מכשיר נישה עם מסך ענק בגודל 5.3 אינץ'. הסמארטפון הזה ייצר קטגוריה שהיא הכלאה של טאבלט וסמארטפון. קטגוריה שקיבלה את השם "פאבלט". למרבה הפלא, סמסונג מכרה כ-10 מיליון יחידות ממנו והדגם הזה נחשב להצלחה גדולה. באמצע אוקטובר השיקה סמסונג בארץ את הגלקסי Note 2, שזכה למספר שדרוגים מעניינים.

מסך: המסך של הנוט הראשון היה ענק בהשוואה לכל טלפון. בסמסונג החליטו שזה לא מספיק ועכשיו הוא מגיע בגודל 5.5 אינץ'. את התוצאה אהבנו כבר בדגם הקודם, וגם הפעם מספקת סמסונג עבודה מוצלחת מבחינת איכות המסך. נכון שהמסך גדול והוא קצת בולט מכיס המכנסיים, אבל זה פשוט תענוג לגלוש באינטרנט, לצפות בווידיאו או לקרוא מיילים במסך כזה. מצד שני, למי שיש יד קטנה או שמחפש טלפון בגודל נורמלי, כנראה שהנוט לא יתאים לו. העובי של הנוט 2 הוא רק 9.4 מ"מ והמשקל לא כבד במיוחד - 180 גרם.

עט: אחת הסיבות להשתמש במסך כל כך גדול היא עט המגע המשולב בנוט 2. העט בטכנולוגיית S Pen החדשה, מאפשר דיוק טוב יותר בכתיבה בכתב יד, וטכנולוגיה בשם Air View מאפשרת לעבור עם העט בריחוף קל על המסך ולשלוט בניווט במסך מבלי לגעת בו. התוצאות הפתיעו אותנו לטובה, התחלנו לכתוב לעצמנו פתקי תזכורת ואפילו לכתוב מסרונים בכתב יד, כאשר המערכת מזהה את המילים באופן אוטומטי (עבד טוב בצורה חלקית).

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת 4.1.1 (ג'לי בין) ומעליה מולבשת מעטפת TouchWiz של סמסונג. לסמסונג יש מספר תוספות נחמדות, כמו ווידג'טים (מיני יישומים הממוקמים על עמוד הבית), למשל, מזג האוויר, פנס, שעון עולמי ואפשרות לגשת בצורה מהירה לכל הגדרות האלחוט (בלוטות', WiFi, GPS וסינכרון המכשיר). מלבד זה, סמסונג הוסיפה מקלדת, המאפשרת להקליד בהחלקת האצבע עליה, מבלי להרים את האצבע מהמסך.

מצלמה: חיישן של 8 מגה פיקסל מגיע עם המצלמה של הנוט 2. התוצאות מוצלחות באור יום, אבל עם גירעון קל במקומות סגורים ובלילה. תוכלו למצוא גם פלאש וחיישן מיקוד אוטומטי, בנוסף למערכת נוחה מאוד לצילום תמונות פנורמיות. בתחום הווידיאו, הרזולוציה גבוהה - 1920 על 1080 - והתוצאות טובות.

חומרה: הנוט 2 מתפאר בנתוני חומרה מרשימים, מלבד אלו שכבר ציינו: מעבד 4 ליבות במהירות 1.6 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון, 16 ג'יגה לאחסון עם אפשרות להרחבה באמצעות כרטיס והספק סוללה של 3100 מילי אמפר - אחת הסוללות החזקות בשוק, המאפשרת יום שלם של עבודה עם הטלפון.

בשורה התחתונה: למרות שהנוט 2 הוא סמארטפון נהדר, הוא עדיין מכשיר נישה שמתאים למי שמוכן לסחוב איתו בכיס, כל היום, חצי סמארטפון-חצי טאבלט. מעבר לסחיבה, צריך גם להתרגל לאחוז במכשיר כה גדול, שלא מאפשר תפעול ביד אחת. לרוב האנשים זה לא יתאים, אבל אלו שכן יהיו מוכנים לעשות את ההקרבה הזו, ייהנו מאחד המכשירים היותר טובים היום בשוק.

מחיר: 3,600 שקל.

ציון: 9.5.