יו"ר אסם על ההתייקרויות: "אנחנו לא אחראים על הכול"

(עדכון) - דן פרופר הסביר כי מחירי חומרי הגלם בעולם עלו, ו"מישהו צריך לשלם" ■ הדברים נאמרו בכנס המסים ה-13 של BDO זיו-האפט וגולדפרב-זליגמן

כנס המסים ה-13 של BDO זיו-האפט ומשרד עורכי הדין גולדפרב-זליגמן מתקיים היום (ב') במלון לאונרדו סיטי טאוור ברמת-גן, והוא הועבר בשידור חי באתר "גלובס".

בכנס מתקיים פאנל בנושא המשבר בשוק ההון, בו משתתפים יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי, יו"ר אסם דן פרופר, יו"ר פסגות אהוד שפירא, מנהל הכספים של IDV אייל סולגניק, מנכ"לית S&P-מעלות רונית בן-זאב, מוטי ימין מרשות ניירות ערך וארז סופר מ-BDO. לאחר מכן יישא דברים יו"ר מפלגת "יש עתיד" יאיר לפיד.

סולגניק נשאל האם קבוצת IDB בדרך להסדר חוב וענה כי "מטעמי חוק לא אוכל לענות על שאלות בנוגע ל-IDB". הוא התייחס ל"תספורות" בשוק ההון בשנים האחרונות ואמר: "חסר לנו בשוק ההון הישראלי 'מעכבי בעירה', ויש לנו מצב שאפקטים של קריסת חברות יכולים לקרות מהר מאוד".

סרוסי התייחס לרגולציה הכבדה בשוק ההון בישראל ואמר כי העלויות מקשות על חברות ציבוריות, וחברות רבות מעדיפות להימחק מהמסחר: "אם אני מאמין בשוק ההון וחשיבותו, צריך איזון בין הצורך להתפתח לבין הצורך לפקח".

פרופר נשאל על גל העלאות מחירי המוצרים ואמר כי "הרוח והתקשורת יצרה בעם מצב שבו תעשיית המזון אחראית על כל מה שקורה. אני מודיע לכם שלא תעשיית המזון אחראית לכל מה שקורה, וגם אם מחר יפציצו את איראן, לא נהיה אחראים לזה.

"מה הבסיס להתייקרות? אם מחיר התירס עלה מאז המחירון הקודם לפני 22 חודשים ב-70%, חמאת הבוטנים התייקרה ב-71%, החיטה עלתה ב-51%, שמן חמניות ב-33%... אם זה קורה, מישהו צריך לשלם על חומרי הגלם האלה.

"מעבר לזה, גם במדינה שלנו קרו כמה דברים: המים עלו ב-25%, ותעשיית המזון צורכת הרבה מים. אני לא רואה שמישהו תוקף את תאגידי המים".