אושר: גל"צ תוכל לשדר פי 2 יותר תשדירי שירות וחסויות

חוק גל"צ אושר בקריאה ראשונה ■ זמן השידור המרבי של תשדירי השירות יעמוד על 9 דקות - זאת במסגרת הפיכת הוראת השעה של התחנה הצבאית לחוק קיים

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הפיכת חוק גלי צה"ל מהוראת שעה לחוק קבועף כולל מתן אפשרות להכפיל את זמן שידור תשדירי השירות ושידורי החסויות.

במסגרת כינוס פגרה מיוחד אישרו 16 חברי כנסת (ללא מתנגדים) את החוק החדש, שיאפשר לגלי צה"ל להגדיל את זמן השידור המרבי של תשדירי השירות והחסויות מ-4.5 דקות ל-9 דקות.

בנוסף, התיקון לחוק - שיצטרך לעבור גם קריאה שנייה ושלישית - יאפשר לגלי צה"ל לפרסם חסויות גם באתר האינטרנט של התחנה, לצד אמצעים סלולריים שונים.

מהלך זה צפוי כמובן להגדיל את היקף ההכנסות של התחנה הצבאית, כשהתיקון לחוק מבהיר כי תשדירי השירות והחסויות יופרדו מהתוכן המועבר על-ידי גלי צה"ל.

אישור החוק בקריאה ראשונה מגיע כ-4 חודשים לאחר פרסום תזכיר החוק בנושא על-ידי משרד המשפטים. התזכיר נכתב לאחר שתי הארכות של הוראת השעה, שנקבעה לראשונה ב-2005, המאפשרת לתחנה הצבאית לשדר חסויות ותשדירי חסות. ההארכה הראשונה ניתנה במאי 2011 למשך כשנה, ואז הוארכה שוב עד ל-13 בנובמבר השנה.

על-פי הערכות שהועלו אשתקד, התשדירים והחסויות באורכם הנוכחי מכניסים לגלי צה"ל כ-30 מיליון שקל בשנה.

שינוי נוסף שאושר בחוק גלי צה"ל הוא הארכת מועד חובת הדיווח של שר הביטחון לוועדת הכלכלה של הכנסת על ההכנסות של התחנה הצבאית. אם עד כה חויב שר הביטחון לדווח אחת לחצי שנה על ההכנסות ב-6 החודשים שקדמו לדיווח וצפי להכנסות בחצי השנה הקרובה, כעת יצטרך השר לדווח רק פעם בשנה.

בתיקון המוצע מסבירים כי "בדרך-כלל ההסכמים על בעלי התשדירים הם שנתיים, ונראה כי נכון שהדיווח יהיה שנתי".

המועד שמוצע בחוק החדש הוא חודש מארס, וכך ידווח השר על ההכנסות מהשנה הקלנדרית שקדמה למועד הדיווח וכן ימסור צפי הכנסות לגבי שנת הדיווח הקיימת.