העיקר לא לחזור הביתה

מדוע אין אצלנו פוליטקיאים ששוקלים פשוט לצאת לגמלאות

מאיר שטרית, גם הוא הצטרף אל כת השוקלים. אצלו מדובר ברשימת הגמלאים לכנסת, אותה רשימה של רפי איתן. במיקרוסקופ לא תמצאו מה עשו איתן ואנשיו למען הגמלאים כאשר היו בכנסת.

מה שזכור מהם זה מריבות והתכתשויות קשות ומרות, שסיפקו חומר עסיסי בלתי נדלה לכתבי המפלגות. איתן, איש עסקים מצליח וממולח, הגיע כנראה למסקנה שלמרות זאת אפשר להוציא עוד תשואה מההשקעה בגמלאים המשוועים למישהו שיסייע להם.

שמחה ופיצול

"גיל" - זה היה שם רשימת הגמלאים בגלגולה הראשון. ערמומי. גם גיל במובן גיל ביולוגי, וגם במובן שמחה. ואכן, לרפי איתן, והטרמפיסטים שלו, הייתה בהתחלה הרבה שמחה. הם הצליחו להכניס לכנסת שבעה מנדטים, לא פחות. בתמורה קיבלו שני שרים. ואז התחילו המריבות ואחריהן ההתפצלויות. בבחירות שלאחר מכן קיבלה המפלגה שליש מהקולות הדרושים לעבור את אחוז החסימה.

אבל לא אדם כרפי איתן ירים ידיים. מדובר באמת באדם מוכשר מאוד, הוא גם מפסל לא רע, איש מודיעין מצטיין ואיש עסקים משגשג. מוחו של האיש לא נח, והוא כל הזמן חושב מה אפשר לעשות. אז אחרי שהכנסת נגמרה לאיתן בבושת פנים, הוא החליט שאם לא "גיל", אז יהיה "דור" - זה שם ה"מפלגה" שהקים רפי בלי קשר לבחירות. שיהיה בבית. והנה עכשיו מתברר שאפשר לעשות בה שימוש, או לפחות כך חושב איתן.

מכיוון שלא באיש טיפש מדובר, הבין איתן שהוא זקוק לשם ידוע, נחשב, כדי לנסות למחוק את זיכרון הביזיון של מפלגתו הקודמת. חיפש, ומסתבר שמצא. מאיר שטרית. אני בטוח שכולכם הופתעתם. לשטרית יש פני נער, והוא נראה אדם בלי גיל. כבר הגיע לגיל של "גיל" לשעבר?

אחר הכישורים הנוספים של שטרית, מעבר לגילו, הוא היותו חבר קדימה. מפלגה פתטית זו הפכה לספקית המועמדים הראשית של המפלגות במדינה. החבר'ה שם, שהעדיפו את שאול מופז על פני ציפי לבני, מחפשים עכשיו לאן לברוח ממופז, וגם מעצמם.

מה שאותי קצת מבאס, זה העניין הבא: שטרית תפקד שנים רבות בצמרת המדינה. שר האוצר, שר החינוך, שר התחבורה, שר הפנים, אם למנות כמה מתפקידיו. עכשיו הוא "שוקל" את הגמלאים. מה קורה? האם אין אצלנו פוליטיקאים ששוקלים פשוט לצאת לגמלאות - במקום לצאת לגמלאים? הרי ברור שבעיות הגמלאים מעניינות את ה... של שטרית. הוא פשוט לא רוצה לצאת מהכנסת. ממש ממש ממש לא רוצה. אני חושב שהוא גם לא היה מתנגד להיות מנהיג מפלגה של, נגיד, אוהבי חיות בר, אם היה לה סיכוי. כל דבר חוץ מלחזור הביתה. מה קורה בבתים של פוליטיקאים שהם כל כך נואשים לא לחזור לשם?

אתה שומע, פרס?

עיקר שכחתי. הוא (איתן, לא שטרית) בן 86!!! והוא מתכנן לרוץ בבחירות. אתה שומע, פרס?