לקראת הנפקה נוספת וקידוחים? מודיעין תאחד יחידות

מחיר היחידה של מודיעין צנח בשנה האחרונה ב-65% ל-11 אגורות כך שמיזוג יקפיץ אותה לכ-110 אגורות ובמקביל יצמצם את מספר יחידות ההשתתפות

שותפות חיפושי הנפט והגז מודיעין , הנמצאת בשליטת צחי סולטן וקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, מכנסת "בדחיפות" את בעלי יחידות ההשתתפות שלה. הכינוס יתקיים ביום חמישי בשבוע הבא, 15 בנובמבר.

הכינוס מתבצע על מנת לאשר מיזוג של יחידות ההשתתפות ביחס של 1 ל-10. מחיר היחידה של מודיעין צנח בשנה האחרונה ב-65% ל-11 אגורות כך שמיזוג יקפיץ אותה לכ-110 אגורות ובמקביל יצמצם את מספר יחידות ההשתתפות מכ-2.3 מיליארד לכ-230 מיליון.

שווי שוק השותפות עומד כיום על כ-230 מיליון שקל.

בחודש שעבר ספגה מודיעין, ביחד עם הכשרה אנרגיה, מכה קשה לאחר לאחר שהתגלה כי קידוח "שרה" יבש והשותפויות נטשו את הקידוח.

בעלי רישיון "שרה", הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי, שותפות מודיעין ו-IPC - קיוו לגלות 0.8 טריליון רגל מעוקבת גז טבעי (TCF), אך ממצאים ראשוניים שנאספו בשכבת המטרה של הקידוח העלו כי לא נמצאו סימני גז משמעותיים. בכך ירדו לטימיון כ-50 מיליון דולר (ההשקעה של כל השותפויות).

הכישלון בקידוח "שרה" בא בהמשך לכישלון של השותפויות בקידוח "מירה" מוקדם יותר. כזכור, גם קידוח "מירה" שבו תלו תקוות רבות התגלה כיבש לאחר שהושקעו בו כ-100 מיליון דולר, על-פי האומדן המקורי.

נציין כי מודיעין מימשה לאחרונה אופציה לרכישת 15% ברישיונות 'דניאל מזרח' ו'דניאל מערב' הסמוכים למאגר 'שמשון' בו היא שותפה ביחד עם ישראמקו. עוד בבעלות מודיעין רישיון 'ים חדרה' ורישיון 'גבריאלה'.