שוק המט"ח: הדולר היציג ירד ב-0.25% ל-3.894 שקלים

האירו היציג ננעל ללא שינוי ב-4.9848 שקלים ■ באוסטרליה, הבנק המרכזי החליט היום במפתיע להותיר את הריבית במשק על כנה ברמה של 3.25%, בעוד מרבית האנליסטים ציפו להורדת ריבית של 0.25%

הדולר היציג נקבע היום (ג') בירידה של 0.25% ל-3.894 שקלים. האירו היציג נקבע ללא שינוי בשער של 4.9848 שקלים. בעולם נסחר האירו ביציבות סביב 1.28 דולרים לאירו.

משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל: "התנועה החדה של הדולר בסוף השבוע האחרון לא הותירה ספק לתגובה דומה גם של הדולר מול השקל. השבוע התחיל במהלך עולה, כאשר רמת התמיכה החשובה של 3.88, היוותה את העצירה לירידה שקדמה להתחזקות. הדולר צפוי בעלייה הנוכחית להמשיך את מסעו לעבר 3.909 בשלב הראשון, ולאחר מכן עד ל-3.928 שקל. חשוב לציין שהעלייה בדולר מתנהלת דווקא כאשר אנו רואים עליות מתונות במניות המקומיות, וזה נדיר ביותר. הסיבה לעליית הדולר בעולם היא חוסר הוודאות בדבר תוצאות הבחירות הקרובות בארה"ב. לכן, יש לשים לב לסימנים של שינוי בתנועה, כאשר יוודאו תוצאות הבחירות ביום רביעי".

ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים: "עיניי המשקיעים נשואות היום למרוץ הצמוד לבחירות בארה"ב, לפחות בשוק המט"ח ועל כן המסחר במניות בארה"ב צפוי להיות דליל. הבחירות בארה"ב לא משפיעות במיוחד על שוק המט"ח העולמי והמקומי. האירו מתחזק מעט בעולם, עובדה שהתומכת בפיחות השקל, תהליך זה יכול להימשך גם בימים הבאים".

באשר למצב באירופה הוסיפה יצחקי: "האופוריה באירופה מתחילה להתפוגג, המשקיעים מבינים שהבעיות בגרמניה וספרד עלולות להתפרץ בכל רגע תומכות ביציאת משקיעים מהחזקות ביורו".

הבחירות בארה"ב יעמדו במוקד במסחר בשוקי המניות, האג"ח והמטבעות ברחבי העולם ביומיים הקרובים. בארה"ב ממתינים זה זמן רב לבחירות והמשקיעים מקווים למה שמכונה "מנצח ברור", כלומר נשיא שישיג גם רוב בקונגרס ויוכל להעביר רפורמות כלכליות שיאיצו את הצמיחה בכלכלה הגדולה בעולם.

כידוע, שליש מהקונגרס יוחלף במקביל לבחירות לנשיאות. כיום, לנשיא הדמוקרטי ברק אובמה חסר רוב דמוקרטי בקונגרס, מה שמקשה על ההתנהלות הכלכלית. לפי רוב הסקרים בארה"ב, המרוץ לנשיאות צמוד מאוד, כך שבשווקים עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות.

באוסטרליה, הבנק המרכזי החליט היום במפתיע להותיר את הריבית במשק על כנה ברמה של 3.25%, בעוד מרבית האנליסטים ציפו להורדת ריבית של 0.25%. בתגובה, הדולר האוסטרלי עולה בכ-0.3% מול הדולר האמריקני לרמה של 1.04 ד'.